Gå til innhold

Merkelig lyd fra motor, når jeg ruser den opp og slipper den ned mot tomgang igjen.

Ranger emnet


weakzor

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt meg igjen en A4 B5 1.8TQ og jeg har et spørsmål, som kanskje noen her har vært borti før? smile.gif

Denne videoen forteller nettopp hva jeg sliter med: 

Som dere kan høre, så er det en merkelig "skrallelyd" når jeg slipper gassen. Jeg har absolutt ingen anelse om hva det kan være.

 

Tenkte å begynne og feilsøke litt, men vil gjerne høre om noen her har hatt det samme problemet smile.gif

 

Takk på forhånd!

 

-Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt noen diagnose på bien.

Hvordan går motoren når du kjører, hvordan er den da,er bilen normal ellers.Hvordan er eksosen noen endringer på den?

Hvordan er turtallet ellers er den heilt fin.

 

Er lyden kun rundt på siden der eller er den litt over motoren.

Du kan jo sjekke varmeskjoldet ditt, eller om noe er løst?

Løs innmat i eksosen, kan det, eksosmanifoilen?

Ta av slangen på turboen kontroller den om den har slarke/slurer.

Sjekk slanger for hull eller om noe har hoppet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)
Ser ut til at jeg kan ha funnet problemet. Skal sjekke dette senere i dag, men synes lyden er litt for "lett" til å være noe så grovt som eksos.

Det er derfor jeg har funnet årsaken også - Jeg tror det nemlig er det lille "stagget" på wastegaten :)
 

Motor er i bra stand, turtall er normalt og ingen feil på diagnose :)
Drar normalt, MEN - Synes turbotrykket kommer litt for sent. Det er også en av grunnene til at jeg tror det er wastegaten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår