Steinar31 Skrevet November 26, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2015 Hull i pollen filter, aner ikke. De sa det var hull så de bytta, var over 2 år gammelt. Var til Orkdal bil, deler kosta 2000kr. Vet noen hva som må kjøpes av deler ved bytte av toppakning på passat 06 1,9? Er det lurt å bytte REGISTERREIM og vannpumpe samtidig? Man Skal kanskje av med delene så man kan enkelt bytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pionersport Skrevet November 26, 2015 Rapporter Share Skrevet November 26, 2015 Skal du bytte toppakning allikevel? Ihvertfakl det du må ha for og byttw toppakning er pakninsgsett, regreim,vannpumpr, strekkbolter og kanskje ny topp( spørs om toppen er skadet) Hos bilverkstedet jeg var hos skulle de ha 18000 kr for kun toppen, så må jo ventiler og fjæres settes over og sendes bort til testing. Siter VW passat 25006Ford fiesta 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet November 26, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2015 Orkdal bil skulle ha 10-12 000. Hvor mange timer tar det egentlig å bytte toppakningen? Blitt forklart rundt 4-5 timer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 26, 2015 Rapporter Share Skrevet November 26, 2015 Er ikke noe vits å bytte topp med mindre den er skadet. Stort sett må den planslipes hvis motor har gått varm, ikke noe mer. Toppakningsbytte tar rundt en 5 timer ja, litt avhengig av bil og modell. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet November 30, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2015 Blir å bytte toppakning i januar Pionersport. Har skaffet olje, oljefilter, toppakning og strekkbolter, så blir det vel noe småpakninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Desember 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2015 Da er denne løst. Toppakning er byttet, den ble bekreftet å være defekt.NO FLAME melding fra webasto kom også funnet pga defekt sirkulasjonspumpe som ble byttet forrige mnd. Denne meldingen ble slettet da ble det ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pionersport Skrevet Desember 22, 2015 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2015 Så bra! Jeg solgte bilen som reprasjonsobjekt så jeg kvittet meg med problemet:) Men byttet du toppen selv? og var toppen skadet eller holdt det med å bytte kun pakning? Vat det vanskelig å bytte toppen? (vis du gjorde det selv) haddee lyst til å gjøre det selv men tvilte litt på kunnskapenr mine :) Siter VW passat 25006Ford fiesta 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Desember 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2015 Bytta ikke typen selv nei, vanskelig dette. Tok 8,5timer.bytta reg. Reim sett samtidig. Kosta 10.500 kr alt i alt, greit nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Desember 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2015 Bytta ikke toppakning selv nei. Toppen var heldigvis ikke skadet. Takk og lov. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pionersport Skrevet Desember 22, 2015 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2015 10500 kr virker ikke så ille, bra det ordnet seg for deg:) Hvilket verksted var du på? Siter VW passat 25006Ford fiesta 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Desember 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2015 Var på Rindal Auto på nordmøre. Det er en helt grei pris. Sjekket litt rundt omkring først. Skal hente den i morgen nå, 10 dager uten bilen er litt tungt, orka rett og slett ikke kjøre mer når det koker nedi tanken.Håper du fikk en grei pris for din da, kjøpt ny bil og kanskje? :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pionersport Skrevet Desember 22, 2015 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2015 Det skjlnner jeg godt!:) Var ikke helt fornøyd med prisen keg fikk for bilen min (50000) men deilig å bare bli kvittt problemet:) Gikl til innkjøp av en enklere bil, 2005 mod Ford focus stasjonsvogn, angrer ikke et sekund:) Siter VW passat 25006Ford fiesta 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Desember 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2015 Hatt bilen i snart 7 år, kjenner tilstand rimelig godt. Orker ikke begynne med billån igjen. Nybiltapet er som regel like stort som verkstedregninger løper over 1 år.Bra du ble fornøyd med Focusen. 50 000 hørtes rimelig ut ja.God jul Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Desember 30, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2015 Tja, da spørs det da om dette ble iorden lell.. Bytta toppakning 21.12 og fikk fjernet meldingen for NO FLAME slik at webasto startet igjen. Kjørte fra Orkanger til Åre i dag, kom til Storlien da varmen forsvant, og durelud fra webasto eller sirkulasjonspumpa kom tilbake. Fikk absolutt null varme. Stoppa i Åre, åpnet lokket litt på men, ekspansjonbeholderen da freste det og kokte og væske kom ut Fra vanntanken. Ringte så verkstedet som bytta delene og de sa webasto var enten gåen eller tett. De sa også at det var vanlig på slike biler at kjølevæske kunne kommet ut sånn etter en lengre kjøretur med motor på 90grader. Væskenivået har holdt seg stabilt og holdt 90 grader stabilt. Nå vet jeg virkelig ikke hva jeg skal tro, og håper på noen tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg