Gå til innhold

klonk lyd ved gasspådrag Passat 1,9 TDI 2002

Ranger emnet


molte

Anbefalte innlegg

Hei

Passat 2002 1,9 TDI stv

 

Har en klonke lyd og en slark følelse bevegels ved igang setelse av bilen.

 

Mistenker ytre drivledd, men snakket med verkstedet og de mente at denne kanskje ikke pga har ikke samme lyd ved full sving i sakte fart.

Han sa at en får en mer klonk klonk klonk lyd.

 

Googlet og googlet 

Ideer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med motorfeste?,er det mye bevegelse i girspaken når du slipper ut clutch om lyden bare kommer ein gang og stopper får det meg til og tenke på andre ting enn drivledd.

Du kan også bevege på motoren med nevene og se om den er "løs"​, evt ville eg fått bilen opp på bukk og sjekket att alt er i orden det burde ikke ta lang tid på verksted om du ikke har bukk tilgjengelig.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg beveger selve motoren for og se og mens eg gjør dette ser eg på motorfestet på førersiden, prøv og bevege motoren sidelengs og så frem og tilbake men det er vanskelig og fortelle hvor fast den skal være men den skal ikke være løs eller lage lyd.

På noen biler kjenner du det i girspaken att den beveger seg mye når festene er slitte ved kraftig akkselerasjon men noen biler har nå gir wire og da er virker det ikke, på din er det vel motor og gir feste som holder motoren på sidene H+V og fremme og evt bak sånn att det er 3-4 fester.

 

Eg har byttet mest av de under bilen (fra girkasse til understell)  og det er disse som lager verst lyd ved utløsing og oppstart på bensinmotorene på diesel er eg mer usikker men det er sikkert noen andre her som vett mer om enn meg. 

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye feilsøking med brekkhjern og div så har vi kommet frem til at det er fremre motor feste som er dårlig.

 

 

Takk til Erik Solheim for tips :-)

 

 

Prøver å finne hvor jeg kan få ta i dette til en fornuftig pris.

 

Bildeler.no har ikke motorfester til passat

 

Mekonomen

Moeller

 

ANDRE???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har nesten sluttet og kjøpe deler her i Norge med mindre det er akutt og da kjøper eg gjenom jobb, eg kjøper fra ebay.co.uk og prøver og finne selgere fra Tyskland eller England da er ofte frakten rimeligere enn innenlandsfrakt i Norge og delene koster ofte ein brøkdel av norsk pris dette stemmer ikke altid men veldig ofte.

Eg har også tatt kontakt med selgere når eg er litt over tollgrensen og spør om de kan sende det og skrive 15£ i tollklareringsdokument eg føler det er litt dumt og betale 300kr for det koster 40kr mer enn den fastsatte grensen som nå inkluderer frakt.

 

Når det kommer til kvalitet prøver eg og finne kjente merker men eg har også kjøpt billigere merker uten att det har skapt problemmer, per dags dato har eg kjøpt 126 ganger gjenom ebay ein gang var ein vare defekt og eg fekk beholde varen og fekk igjen kjøpsbeløpet og frakt av ebay.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår