Toyota Hiace 2004 Skrevet September 2, 2015 Rapporter Share Skrevet September 2, 2015 Hei, jeg har en hiace 2004 modell lang 6 seter. Har fått tak i et orginalt enkeltsete som jeg tenkte å montere inn i stedet for 2 seterbenken foran. Ser at det ikke er hull som passer, er det noen som kan gi meg tips på hvordan en går fram på egen hånd? Kjekt å få dette noen lunde sikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
d4d Skrevet September 4, 2015 Rapporter Share Skrevet September 4, 2015 bare og bore. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toyota Hiace 2004 Skrevet September 5, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2015 Ok, tenkte det ja.. har du gjort det selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sansim Skrevet September 7, 2015 Rapporter Share Skrevet September 7, 2015 Hei. Jeg har demontert og montert et slikt sete, og det ene feste foran er å skru rett i orginale påsveiste mutteren, det andre foran borer du hullet og bruker M10 bolt med stor skive på undersiden. Så kommer problemet,bak:) Det er ikke bare å bore her,for du treffer inni tverrammen, og jeg måtte kappe boltene fra oversiden når jeg demonterte sete, uansett jeg brukte et verktøy som vi lager gjenger i tynnplater, neste som helicoil med M10 gjenger, dette i seg selv er ikke godt nok syntes jeg så sveiste på et flat jern(ca 3x10cm) bak på sete rammen som gikk bakover og treffer et av de orginale hullene med gjenger. Dette følte jeg var så sikkert jeg kunne få til og samtidig kunne demontere det igjen. Har solgt bilen så har ikke noe bilde, men håper dette hjelper deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard Z Skrevet Oktober 22, 2021 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2021 Hvoran er det og få dette godkjent på biltilsynet? Når man borrer hull og monterer med mutter og ikke innsveisede muttere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg