Eddie123 Skrevet August 31, 2015 Rapporter Share Skrevet August 31, 2015 Heisann. Er det noen som har skiftet dør-mekanismen på en A6 ? jeg har problemer med døren på passasjersiden foran, det hender den ikke låser seg opp , både med fjernkontrollen og dørhåndtaket. Jeg hører det smeller inni der, som det skal, men låseknappen i døra går opp og fort ned igjen. Dette ble mye bedre etter at jeg smurte opp mekanismen, men det hender en gang iblant, Også så fungerer ikke detekteringen av om døra er oppe eller ikke, så får ikke interiørlys etc når passasjerdøra åpnes. Er det komplisert å bytte denne ? ser jeg kan få ny original mekanisme fra Kina for en rimelig penge. Jeg har søkt etter info, men finner stort sett info om førersida, og det virker som det er litt komplisert, med tanke på låsesylinderen, men er det like vanskelig på passasjersiden ? Takker for alle svar. Vegard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Froddi Skrevet September 1, 2015 Rapporter Share Skrevet September 1, 2015 Hei . Jeg har skiftet begge dørlåsene fremme. På passasjersiden er det en enkel jobb. Av med dørtrekket, og så noen skruen til selve låsekassen. Førersiden er noe mer kronglete pga låsesylinderen, men det går greit det også. Mikrobryterene inni låsekassen som styrer sentralås etc. blir dårlig over tid. Derfor oppstår problemene som du beskriver. Kjøp en Kina-kasse på Ebay og skift selv. koster deg noen hudrelapper pluss litt arbeidsinnsats. Lykke til :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eddie123 Skrevet September 1, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2015 Takk for svar, er nesten klar til å trykke kjøp på Ebay ;) Vegard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg