Rune77 Skrevet August 15, 2015 Rapporter Share Skrevet August 15, 2015 Min 98 mod. 2,4 audi a6 hadde litt krøll med defa alarmen. Alarmen slo seg på uten grunn. Jeg kikket litt nærmere på alarmhornet og da løsnet ledningene.var nok litt morkna etter mange år. Deretter har selvsagt startsperra slått inn. Noen som har noen tips til å få i gang bilen igjen.Alarmen vil jeg helst bare få kobla bort etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 16, 2015 Rapporter Share Skrevet August 16, 2015 Defa-alarm ja, det er bare å få vekk. Sentralen til denne pleier å sitte under dashbordet på førersiden en plass. Det går to tykke ledninger fra denne opp i tenningslåsen, den originale ledningen fra tenningslås til innslaget er klipt, og disse to ledningene er koblet inn. Fjern de uoriginale, og skjøt sammen de originale ledningene igjen. Pleier å være enkelt å se... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune77 Skrevet August 16, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2015 Jeg har fått bilen til å starte igjen. Varsellysene blinker et par minutter. Den boksen unnder rattstammen står det control unit 400 på. Jeg finner ikke helt ut hvilke ledninger jeg skal kutte og koble sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 16, 2015 Rapporter Share Skrevet August 16, 2015 Det pleier å være 2 av de tykkeste ledningene. Du må nesten bare klippe opp teipen og følge de opp til tenningslåsen. Det er der du bør koble de sammen uansett, så slipper du å ha masse løse ledninger i bilen. Normalt er ledningene på alarmen skjøta inn på de originale med skjøtehylser, klipp vekk dette og skjøt sammen de to ledningene som har samme farge. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune77 Skrevet August 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2015 Da var alle kabler fra boksen nappet ut og bilen fungerer uten problemer. Var visst en veldig enkel oppkobling på denne alarmen. Takker for tips underveis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg