Gå til innhold

Navn på del, defekt ryggelysfunksjon og sideblinklys

Ranger emnet


passelaten_89

Anbefalte innlegg

Yo godtfolk. 

Sitter å bestiller deler, fikk noen feil på eu kontroll :/ 

Den delen jeg ikke vet navnet på er et stag som sitter foran på venstre side, armen kommer ut av motorommet og fester seg på resten. Men jeg vet ikke hva denne delen heter.
Noen som vet? 

Ryggelys. ryggelyset står på konstant: Hvor på girkassen sitter bryteren som skal registrere at bilen går i revers? Og hvilken del må jeg da kjøpe? På bildeler.no kommer det opp 2 alternativer, hvor den ene koster 400 kr mer enn den andre. 

Sideblinklys: kjøpte ny pære her om dagen, da jeg trodde det var pæren som var gåen. Men det viser seg at det ikke kommer strøm til sokkelen da pæren funket på andre siden. Dette er på høyre side av bilen, ikke foran, men på sideskjermen. Er det bare å kjøpe ny sokkel? Hvordan og hvor i så fall? 

 

bilen er en VW passat 1.9 TDI 2002 mod- 

Takker for hjelp smile.gif 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var desverre ikke så lett å gi noe godt svar på dette, i allefall ikke noe svar du vil kunne dra nytte av :P

 

"armen som kommer ut av motorrommet og fester seg til resten" kan være endeledd evt. Men blir bare gjetting fordi at er egentlig ikke nok informasjon til å gi noe sikkert svar. Endeleddet består imidlertid av indre og ytre, du må da vite spesifikt hvilket. Står det ikke noe mer spessifikt på kontrollsedelen din da? De fleste kontrollører er flinke til å presisere hvilken del som er dårlig. Evt har du jo stabilisatorledd.

 

Om sideblinklyset så er det ikke nødvendigvis noe galt med sokkelen, du må først og fremst finne ut om det faktisk kommer strøm FREM til sokkelen. Dette finner du fort ut med et multimeter. Dersom det ikke er et problem skapt av iring eller brudd/svekkelse i sokkel eller kontakt vil det kunne være at feilen ligger før sokkelen i seg selv. Har du et reg nr eller karosserinummer på bilen så kan jeg gi deg et sikkert svar på hvor - og delenummer.

 

Om ryggelyset kan ikke jeg svare på nøyaktig plassering uten selv å se det. Merk at også denne kan funksjonstestes så du får dobbeltsjekket at den faktisk er ødelagt. Kan du også gjøre med et multimeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var desverre ikke så lett å gi noe godt svar på dette, i allefall ikke noe svar du vil kunne dra nytte av :P

 

"armen som kommer ut av motorrommet og fester seg til resten" kan være endeledd evt. Men blir bare gjetting fordi at er egentlig ikke nok informasjon til å gi noe sikkert svar. Endeleddet består imidlertid av indre og ytre, du må da vite spesifikt hvilket. Står det ikke noe mer spessifikt på kontrollsedelen din da? De fleste kontrollører er flinke til å presisere hvilken del som er dårlig. Evt har du jo stabilisatorledd.

 

Om sideblinklyset så er det ikke nødvendigvis noe galt med sokkelen, du må først og fremst finne ut om det faktisk kommer strøm FREM til sokkelen. Dette finner du fort ut med et multimeter. Dersom det ikke er et problem skapt av iring eller brudd/svekkelse i sokkel eller kontakt vil det kunne være at feilen ligger før sokkelen i seg selv. Har du et reg nr eller karosserinummer på bilen så kan jeg gi deg et sikkert svar på hvor - og delenummer.

 

Om ryggelyset kan ikke jeg svare på nøyaktig plassering uten selv å se det. Merk at også denne kan funksjonstestes så du får dobbeltsjekket at den faktisk er ødelagt. Kan du også gjøre med et multimeter.

takk for svar. Var styrestaget ytre som var litt defekt. Nytt er kjøpt inn. Skal være den ytre, slik jeg har forstått og sett er den bare å skru av, erstatte med den nye og skru på. 

 

er ikke så flink med å måle strøm og slikt, aldri gjort det noe spesielt mye. Men jeg må vel prøve meg fram uansett. 

 

Håper det bare er belegg på sideblinklyset som gjør slik at det ikke funkier. 

 

Skal få sjekket i morgen. Men ryggelysbryteren er det litt verre med. Jeg vet den er en plass på girkassen, men hvor aner jeg ikke. Og uten mulugheter til å komme godt under bilen, så blir det vel en test i seg selv. 

 

reg nr: XV60016

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. Var styrestaget ytre som var litt defekt. Nytt er kjøpt inn. Skal være den ytre, slik jeg har forstått og sett er den bare å skru av, erstatte med den nye og skru på. 

 

er ikke så flink med å måle strøm og slikt, aldri gjort det noe spesielt mye. Men jeg må vel prøve meg fram uansett. 

 

Håper det bare er belegg på sideblinklyset som gjør slik at det ikke funkier. 

 

Skal få sjekket i morgen. Men ryggelysbryteren er det litt verre med. Jeg vet den er en plass på girkassen, men hvor aner jeg ikke. Og uten mulugheter til å komme godt under bilen, så blir det vel en test i seg selv. 

 

reg nr: XV60016

 

Og når det gjelder side blink kan det bare verre lampa som har tatt kvelden med mye fukt og vann, dritt som trenger inn.

Får kjøpt ny blinker med pære sitter bare med klips, ofte dem eira sund.

Om det ikke kommer strøm er det sikkert brudd på ledningen som går langs sjermen eller.kontakten som har tatt kvelden som ikke er uvanlig,

 

Nr 4 på bilde er ryggelys?

 

218301300.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår