blanck Skrevet Juli 30, 2015 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2015 Hei, Har en Audi A4 2009 mod 2,0 diesel 170 hk Quattro 6 trinns manuell som har gått 72000 km. Problemet er at jeg plages med og få bilen i 2 gear, når jeg skal sette bilen i 2 gear og slipper clutchen så spretter dem frem i nøytral posisjon. Får den i 2 gear ( en gang i blant ), men da må jeg prøve og sette den i 2 gear 3-8 ganger, og da har jeg mistet all fart. Hvis jeg holder gearspaken i 2 gear så spretter den enten frem i nøytral posisjon eller lager en liten skrapelyd. Alle andre gear fungerer perfekt. Noen som har noen forslag på hva på hva som kan være feil ? Har bestilt time for oljeskift på gearkassen på Mekonomen verksted for og se om det kan hjelpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juli 30, 2015 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2015 Det kan hende du har får lite olje på kassa, om det ikke er nok olje så kan sånne små problemer komme. Begynt med å bytte olje på kassa se om det hjelper, ellers så er det en mekanisk feil. Du kan også prøve feilsøke kassa se om du får noen feilkoder på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 30, 2015 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2015 Er nok mer sannsynlig at sjalte mekanismen ikke er justert 100% slik at du ikke får lagt inn andre gir, evt. er drevet utslitt. Be gutta på Mekonomen å ta vare på olja og se etter spon i den. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blanck Skrevet August 10, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2015 Hei, Da hva problemet løst, noe så teit som at den ettermonterte motorvarmer kabelen hadde slitet seg løs fra festet/stripsen og lå oppe på gir overføringingen og blokkerte for 2 giret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg