Gå til innhold

Problem med lyktespyler, Golf 5

Ranger emnet


Henrik_H

Anbefalte innlegg

Hallois!

 

Noen frekke tyver/drittunger bestemte seg for å stjele dekslene til lyktespylerne på min Golf GT '06. Den høyre fungerer som den skal, forsåvidt den venstre også bortsett fra at den ikke trekker seg helt inn lenger. Den står ca. 3-4 mm ut og uansett hva jeg prøver på så vil den ikke helt inn. Dette medfører at dekselet henger litt løst og det ser heller ikke 100% ut (nesten, men ikke helt). Noen som har vært borti dette problemet før?

 

Er det noen måte å fikse på, altså å få dytta dysen helt inn? Eller må jeg bytte hele mekanismen?

 

Kan legge ut bilder i morgen hvis det er til hjelp.

 

På forhånd, takk for svar!

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du må bytte hele  enheten, for dem har kanskje dratt den ut for langt , så den ikke går helt inn igjen da, så sant den ikke har løsnet da?

 

Den er ikke løs, så de har nok dratt den for langt ut. Fikk heldigvis fikset problemet. Litt vanskelig å fortelle hvordan, men jeg kan jo prøve: Selve dysa sitter fast i en sylinder som er en del av selve enheten. Dysa klikkes på plass (i sylinderen) og har 8-10 hakk slik at man kan regulere hvor langt ut dysa skal stå. Den ville ikke helt inn på innerste hakket, så jeg slipte bort litt av sylinderen slik at jeg fikk satt den helt inn. Nå sitter den så og si kant i kant med fangeren. Den er bittelitt løs, men det merker man kun hvis man lirker på den. Litt jalla, men man ser det ikke, samt at det funker som det skal.

 

Kan hende dette var dårlig forklart, men jeg prøvde ihvertfall ;)

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår