Gå til innhold

Aux på Audi Symphony 2?

Ranger emnet


xphenz

Anbefalte innlegg

Jeg har erstattet cd veksleren på en Concert (2?) i en Audi a4 b6 '03 med en aux ledning.

 

I den ene enden sitter det en blå frikantet kontakt (ca 1cmx1cm) som settes i bak på spilleren i stedet for kontakten som kommer fra cd veksleren, (midt på ledningne er det en boks som gjør noen triks med signalene så det fungere på VAG stereoer, denne er ikke på en tilsvarende ledning til andre spillerer og derfor er den til VAG seff dyrere...), i den andre enden er det mini Jack (for å spille fra mobil, mp3 spiller o.l.).

 

På den ledningen jeg kjøpte ble det hevdet at den ledningen også skal fungere til chorus 2, consert 2 samt symphony 1 og 2.

 

Søk f.eks på ebay.com etter: Audi Symphony 2 aux adapter. (pris ca 300-600 kr), evt i Google for å finne norske nettbutikker med dette. bassbrothers.no har noe lignenede med også dyrere.

 

Det finnes også med USB i tillegg til mini Jack/aux, den jeg har , har kun aux mini Jack.

 

Det fungere slik på concert spiller: jeg velger cd veksler på spilleren, i stedet for å spille av signalene som skulle kommet fra cd vekslerer spiller den nå av f.eks det jeg spiller på mobilen som er koblet i aux ledningen. Til info så står det ikke hvilken sang du spiller på spilleren, du får heller ikke skiftet sang, kun justert volum på spilleren. Resten må du gjøre på selve mobilen du har koblet til.

 

Lyden opplever jeg som like bra som CD, men jeg må ha på et par hakk høyere volum på spilleren enn når jeg f.eks hører på radioen, men det mener jeg kan varierer litt alt etter hvor sterkt signal mobilen du kobler til sender ut.

 

For å få ledningen ført ut fra bak spilleren til midtkonsollen, borret jeg et ca 6mm hull oppunder oppbevaringsrommet foran girstangen i Audi a4, hvor det ikke vises.

 

Skal du f.eks ha det gjemt i midtkonsollen kan du jo kjøpe aux skjøtekabel for å få den lengre, men det er nok noen timers jobb å strippe interiøret for å dra ledningen..

 

Det finnes også flere DYI på dette på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår