Gå til innhold

Felger til Golf 6 - 3SDM ?

Ranger emnet


bsi

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg er ny på forumet, og har prøvd å finne ut hvilke felger jeg vil ha til min 2010 Golf 6 (Bluemotion).
Har sett på 3SDM 0.01 som jeg liker veldig godt, men jeg er usikker på om de kommer til å passe på bilen min.

På wheelsshop.no så står ikke golf 6 i lista (Kun golf R, men usikker på om dette vil gå?). Så spørsmålet mitt er om 

disse felgene (http://wheelsshop.no/felger/3SDM/0.01/Silver+Polished) kan passe på min bil? Det er en liste med forskjellige

størrelser, innpress osv, men er usikker på om noen av de kommer til å sitte. Er kanskje et amatør spørsmål men vil ikke bestille

før jeg er 100% sikker på at de vil passe. Håper på svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Skal ha? Det er vel litt å ta i :) 

 

Bilens originale spec. står over. Så er det bare å finne noen felger du liker. Alt fra 16" til 20" felger passer. 

 

ET: Legg deg gjerne 5mm lavere på ET så du får hjula litt mer lovlig ut mot skjermbuen. ET på rundt 40-42 vil nok kle bilen. 

 

Finn felger med større nav enn 57.1 (Hullet i midten) og boltsirkel som er 5x112. 

 

Så er det bare å finne ut bilens originale dekk dim, noe som står i vognkortet ditt og bruke denne kalkulatoren for å finne matchende dekk str. 

http://www.dekkalkulator.com/

 

Du kan ha et avvik på +/-5%, men treff null så nærme som mulig :)

 

Ikke noe problem å kjøre med 19" felger på bilen din, men da må du ha mindre gummi på hjula. 

Jeg har selv kjørt med 19" felger på en Golf. Brukte 235/35R19 dekk :) Gikk veldig bra. Subbet ikke og bilen var senket (30-40mm ca) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ORIGINAL størrelse, du kan gå både opp og ned på felgstørrelse så mye du bare orker så lenge rulleomkrets ikke avviker med mer enn 5% fra org.

ET kan avvike med inntil 15mm pr. aksel, ergo 7,5mm pr. hjul, lovlig.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ORIGINAL størrelse, du kan gå både opp og ned på felgstørrelse så mye du bare orker så lenge rulleomkrets ikke avviker med mer enn 5% fra org.

ET kan avvike med inntil 15mm pr. aksel, ergo 7,5mm pr. hjul, lovlig.

 

Rettelse: Setter du på mindre felg enn det originale kan du få problemer mot bremsene dine. Men utenom det er det bare å gjøre som Jesper1201 skriver. Sett på hva f..n du vil, så lenge du holder deg innenfor de reglene han nevner over ;) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår