kjetil1972 Skrevet April 22, 2015 Rapporter Share Skrevet April 22, 2015 hei holder på å sette i stand en 97mod s6 2,2 går litt rufsete på tomgang og med det samme man gir gass og av og til henger tomgang igjen på ca 1100rpm ei stund før den går ned til normal. stabil men høres ut som om en sylinder ikke henger med skikkelig har feilkoder på N75 wg reg G39 lambda N71 tomgangsregulator N80 vacumventil for avluftning fra tank? Chassis Type: 4A - Audi 100/A6 C4 (1992 > 1997)Scan: 01 02 03 08 15 17 25 35 -------------------------------------------------------------------------------Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Part No: 4A0 907 551 F Component: 2,2l R5 MOTR.RHV AT D01 VCID: 2643C0D0C2B13B1134C-4A3A3 Faults Found:01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39) 03-10 - No Signal - Intermittent01257 - Idling Speed Stabilization Valve (N71) 31-10 - Open or Short to Ground - IntermittentReadiness: N/A sletter og de går bort, for så å komme tilbake etter en kort kjøretur. utenom N80. men den kommer opp igjen etter en stund hadde turbotrykk etter computer på 1,6 som jeg trodde var høyt men viser seg at den viser inkl atmosfærisk trykk så riktig trykk er 0,6. rengjorde den med bremserens og elektrorens og turbotrykket økte kjapt til 2,2 (1,2) men har bestilt denne ny. sammen med lamda og tomgangsregulatoren. har også bestilt ny coilrekke for montering utafor motor siden de så noe sjaber ut men lurer litt på N80. etter som jeg har prøvd å lese meg fram til på utenlandske sider (lite å finne på norske forum) så skal denne være stengt ved tomgang og skal åpne og lukke etter behov når man kjører. kan gi uryddig tomgang hvis den står åpen. iflg. innlegg på quattroworld. det jeg lurer på hva styrer denne? kan det være en følgefeil pga de andre feilkodene? sinnsyk pris på den vacumventilen. hvis noen har greie på hva som styrer den. to ledninger fra den, en til en sikring ved ecu (+) og jord til ecu. og på ett foruminnlegg skrev en at det var lambda som ga signal til ecu/n80 ventilen så jeg holdt igjen kjøp av den ventilen foreløpig. men er veldig nysjerrig og greit å vist fasiten Siter VW Passat 2.0TDI 2006 X Audi S6 2,2 20VT 1997 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992 X mitsubishi Pajero 3000 1991 X Volvo V70XC 2,5T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynasty Skrevet April 25, 2015 Rapporter Share Skrevet April 25, 2015 Anbefaler deg å lese UrS4boy sine innlegg på quattroworld angående Audi C4 sensorer. Mye nyttig informasjon. http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/21014.phtml http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/20987.phtml http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/21853.phtml http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/21012.phtml Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil1972 Skrevet April 27, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2015 takk :) lit studering nå... Siter VW Passat 2.0TDI 2006 X Audi S6 2,2 20VT 1997 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992 X mitsubishi Pajero 3000 1991 X Volvo V70XC 2,5T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil1972 Skrevet Mai 3, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2015 byttet lamda, n75 ventil, tomgangsregulator, tennplugger og coilkit og nå går motor meget pent. ingen feilkoder kommer opp nå. var coilene som var årsak til den rufsete tomgangen bare nå å få temmet ned motoren før nykassa skal på plass, turbotrykk har nå øket til 1,6. viser 2,6 på computer.. kassa merker godt at motor har frisknet til og drar vesentlig bedre fra bunn av, går rett i nødprogram hvis man er litt hard på pedalen. få vekk det harry konfilteret, høres jo ut som en industristøvsuger :p og får håpe den jækla pyshinga når man slipper gass demper seg når man får justert ned motor litt.. er jo flott 5'er lyd med 3" dp og sportseksos, men blir jo overdøvet av luft som skal inn og ut av turbo.. Siter VW Passat 2.0TDI 2006 X Audi S6 2,2 20VT 1997 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992 X mitsubishi Pajero 3000 1991 X Volvo V70XC 2,5T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 4, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2015 Åpen luft filter kan ta livet av lmm og tomgangsregulator ventilen da bilen suger får mye luft. Så bytt til original filter og boks så kan den hende den blir bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil1972 Skrevet Mai 5, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2015 blir garantert bedre :) skjønner ikke poenget med å montere de åpne filtrene. høres ut som bilen har ett alvorlig pustebesvær .p skal vel trimme mye før de orginale filtrene blir ett problem Siter VW Passat 2.0TDI 2006 X Audi S6 2,2 20VT 1997 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992 X mitsubishi Pajero 3000 1991 X Volvo V70XC 2,5T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.