Caddy 2000 Skrevet April 14, 2015 Rapporter Share Skrevet April 14, 2015 Hei. Jeg har en caddy 2000 modell som ikke går på tomgang i det hele tatt. Det startet med at den hoppa litt opp og ned på turtall, men når går den da ikke på tomgang uansett kald eller varm. Noen tips til hva jeg kan sjekke, før jeg setter den på verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 14, 2015 Rapporter Share Skrevet April 14, 2015 Skal man håpe på fornuftige svar så må man i det minste oppgi hvilken motor det er snakk om ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caddy 2000 Skrevet April 14, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2015 Beklager, det er da caddy || kassevogn 9K9A. 1,6 75hk bensin. AEE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 14, 2015 Rapporter Share Skrevet April 14, 2015 Går motor normalt ellers? Begynn med det enkle, en diagnose, mulig den forteller noe. Ta så en TBA (Throttle Body Allignment). Om like ille så ville jeg først rengjort gasspjeld og sjekket om tomgangsmotor fungerer. Sjekk også tetningsring mellom spjeldhus og innsug. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caddy 2000 Skrevet April 14, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2015 Ja den går som en klokke ellers. Har kobla den til men fikk ingen feil. Hvordan tar man en TBA? Vet du hvor tomgangsmotoren sitter på den, og hvordan sjekker jeg at den fungerer? Skrudd mye bil, men akkurat det her har jeg ikke hatt stort med og gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 14, 2015 Rapporter Share Skrevet April 14, 2015 Tomgangsmotoren sitter på selve gasspjeldet. Se om den fungere ved å Cycle den med VCDS og sjekk om spjeld beveger seg fritt. TBA kan du utføre selv om du har VCDS. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caddy 2000 Skrevet April 14, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2015 Spjeldet virker litt tråkt, mulig det hjelper bare ved og skru av huset og rense det? Eventuelt bytte hele huset? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 14, 2015 Rapporter Share Skrevet April 14, 2015 Du kan prøve, men ta en TBA etterpå. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caddy 2000 Skrevet April 14, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2015 Har du noen link til hvor jeg kjøpe dette? Eller kan jeg gjøre det med et enkelt diagnose verktøy? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg