Gå til innhold

El problemer audi 80 1987

Ranger emnet


ford-mk1

Anbefalte innlegg

Sliter med at jeg mangler blinklys og vindusvisker, Lys og varselblink virker som det skal.

Har prøvd å bytte lysbryter og byttet bakstykke tenning ingen forskjell.

Har gått over sikringer å reeler alt virker ok.

Får blinklys og pusser til å virke hvis jeg jomper en ledning direkte inn på ene stikket på selve lysbryteren..

 

Lurer også litt på tempmåler, denne sto på 100 grader hele tiden, byttet føler å da datt den ned. Men når jeg setter på tenning går den opp til 100 grader og står der til jeg starter bilen da detter den ned men går ikke opp igjen når bilen blir varm.

 

Mvh R

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg målt litt både her å der, men kan ikke si jeg blir noe klokere.

Men det som forundrer meg er at hvis jeg jumper strøm inn på stikk 49 bak på lysbryter virker alt. Problemet da er at hvis jeg kjører vindusvisker å setter på varselblink stopper vindusviskerne. Når jeg måler på stikk 49 med tenning på er det 0 strøm, med jumpe ledningen på der da virker alt. men når jeg setter på varselblink gir stikk 49 12 volt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tegninger for B3.

 

J2 er blinklysrelé

E2 er bryter for blinklys

E3 er bryter for varsellys/nødblink

J31 er intervallrelé

E22 er bryter for viskere

V er viskermotor

 

Inn på lysbryter skal du ha spenning på pinne 30a når tenning er på, dersom sikring S2 er hel.

 

 

DSC_0967.JPGDSC_0969.JPG

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble jeg noe klokere, fikk målt litt å det viser seg at det er kontakt brudd inni sikringsboksen over sikring 15. koblet forbi den å blinklys og vindusvisker fungerer som di skal.

Men litt usikker på om det er andre ting som får strømmen sin over den sikringen.

 

Så da blir vel neste stepp å få tempmåler til å fungere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår