Gå til innhold

hvordan koble og hva trenger jeg?

Ranger emnet


TH3

Anbefalte innlegg

Da trenger du en fordelingsblokk, som denne http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo/Monteringsdeler/Stromfordelingsblokk-84566/

Sånn ellers så kan jeg ikke hjelpe deg ut ifra kun tallene du skriver, for det kan like godt være noe shiiit fra Boss, fence osv, som noe high end fra Mosconi eller lignende...

Men hvis tallene stemmer, så snakker vi om et strømtrekk rundt 200A, så du bør da vurdere ekstra batteri og noen skikkelige kabler til forsterkerene. Du må også oppgradere kabelen fra dynamo til batteri, og jording fra batteri til motor og karosseri ;)

 

Hvis du sier hvilke forsterkere du skal bruke osv, så blir det lettere å linke deg til noe du kan bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan ikke lodde ledningene bare med strømpe uten på? I fprhold til må ha en kraftig ledning til den ene forsterkeren

 

Joda, eller du kan tviste ledningene sammen og isolere med litt rød juleteip. Har vel litt igjen fra juletiden vel? ;) 

Beste er å gjøre som Cossiemk1 sier. Kjøp en fordelingsblokk. Kjør hovedkabelen fra batteriet rett i blokka, og fra blokka til forsterkerne. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok ikke ha to batterier. Jeg har klart meg lenge med et batteri. Men jeg har aldri hatt noe sykt effekt krevende utstyr i bilen. Kun en 5 kanals dynabel forsterker. 

 

Det finnes ingen måter å slippe det på. Skal du gi to enheter strøm så må du få delt den ene kabelen. Og da trenger du en fordelingsblokk. 

Gå inn på lydibilen.no og sjekk hva de selger. De har både billige kabler og fordelingsblokker. 

 

Det jeg gjorde var å kjøre 53mm² kabel fra batteriet, via en sikring som var plassert nærme batteriet (helst innenfor 20-30cm fra batteriet) og rett i en fordelingsblokk bak. Og fra den til forsterkeren. 

 

138298515672051900_resized.jpg?width=192

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker ikke bilens originale kabler da du kobler til ekstern forsterker

 

Hva skal du med en 53mm² inn og 53mm² ut? Tviler på du får plass til en 53mm² kabel inn på forsterkeren. Er vel 16mm/25mm/35mm² inn på de

 

Holder nok lenge med denne:
http://lydibilen.no/index.php?main_page=product_info&cPath=27&products_id=125

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår