simlan Skrevet Januar 31, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2015 Hei! Har en passat 3bg 2005 modell 1,9tdi. Når keg startet bilen igår, lyste batterilampa. Jeg ladet batteriet, men ingen endring. Når bilen går er det bare 12v på batteri. Noen som har vært borti dette? Eller er det bare og handle dynamo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 31, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2015 Ikke slakk reim til dynamo? Om ikke, begynne med det billigste, ny regulator med børster (nr. 4 på bildet) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simlan Skrevet Februar 1, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2015 Reima går rundt som bare det. Kan det stemme at det sitter en clutch typ på disse dynamoene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 1, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2015 Nei, ikke på dynamoen, men på kompressor til AC. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devilbiss Skrevet Februar 1, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2015 Hvis det er Avf eller Avb motor så Ja det sitter et frihjul på dynamoen.Har akkurat byttet dynamo selv og må ha spesialverktøy for å få av dette..Jeg fikk tak i dynamo fra en Avb på huggeri og flyttet over frihjulet fra min, da dette var nytt.Kjøpte verktøyet på Biltema...Det er nok sikkert Regulatoren m/børster,var ihvertfall det på min, men de kostet like mye som jeg ga for dynamoen brukt..Får heller overhale den jeg hadde! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 1, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2015 Stemmer det Devil, litt rask med å svare ;) Mange av dynamoene på de modellene har frihjul på dynamoen. Regulator med børster (til Bosch) koster rundt 230 inkl frakt på ebay, rundt 500 for regulator til Valeo. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simlan Skrevet Februar 2, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2015 Takk for svar, da får jeg prøve dette :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg