Gå til innhold

DAB radio etc.

Ranger emnet


merterje

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dette med DAB radio. Jeg har ikke en slik i bilen, men hørt at det er bare å kjøpe en dings/enhet og montere den til vanlig bilradio. Men noen som vet hvor jeg skal motere den, må en skru ut radioen eller.....? hva koster en slik ? Et spørsmål til, jeg har noe plager med at vindusviskeren skraper, er det noe med kulden som gjør viskeren hard, prøvd å vasket viskerne med Zalo, men det er plagsom lyd av viskerne forsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor streve etter DAB ? Har original DAB i bilen (2013 mod) og i området mellom Drammen Oslo og Drøbak ville neppe et krystallapparat vært stort dårligere ! Pr i dag er DAB en stor bløff når den i sentrale strøk faller totalt ut i motsetning til FM. For de fleste er litt skur noe å foretrekke fremfor  dø radio ! Og prøv ovenfor forhandler å si at radioen går taus ,her må det være en feil .Radioen har "follow" ,noe som skal ta neste sender automatisk og som du aldri vet om fungerer .Virkelig givende å spørre kundekontakter om .Derimot FM har fungert i området i 25 år og sender fortreffelig fortsatt hele veien . DAB er ingen løsning mange steder rundt Oslo og bortkasta penger !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med ettermontert DAB Kenwood spiller i bilen. Jeg kjører mye i Østfold, Akershus og Oslo. Jeg har DAB+ dekning hele veien. Aldri opplevd at den kutter ut. Kanskje det blir stille et sekund eller to, men faller på plass fort etterpå. (Bytter kanskje sender?). På de dype skoger oppover i hedmark så mister jeg signaler helt, men der har jeg nesten ikke mobil dekning heller. Så den skjønner jeg jo

 

Jeg skjønner at han vil ha DAB. Er så mye bedre enn FM + bedre utvalg av kanaler

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel ,det er ikke mitt inntrykk ! Oslo , Drammen og Drøbak dekker vel Akershus ,Buskerud og Østfold og det jeg får er langt mer på FM enn DAB+? FM sender Sarpsborg ,Fredrikstad og Tønsberg uten problem DAB er fra værende. Jeg har en original Skoda radio og tydeligvis langt bedre på FM .Ergo er det merke som teller ,ikke om det er DAB eller FM. Gehør på merke verkstedet om dårlig  eller ødelagt radio kan alle tenke seg utfallet av .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår