Jesper1201 Skrevet Mars 8, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2015 Som sagt, skru til med 200nm. Deretter skrur du bolt/mutter ytterligere 90 grader. En omdreining er 360 grader, en halv omdreining er 180 grader. 90 grader blir da en kvart omdreining. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoghead Skrevet Mars 8, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2015 Jeg har vel sutra om dette før i egen tråd... Men men... Jeg har ett lite "juletre" i bilen min, ABS, ESP og så blinker bremselampa. Selvsagt virker jo hverken ABS eller ESP, men ellers bremser den fint.Har fått feilsøkt på Møller, og de finner no spenningsfall til klamme 30 (rele etter det jeg skjønte) og til J190? Iallfall har jeg klart å tolke meg til at det er boksen inni bilen.Har hatt jævlig varmgang i kalipper venstre bak, så jeg holder en stooor knapp på ABS føler venstre bak, selv om Møller mener det kan være ledningsnett...Noen tanker om dette? Tenkte å skifte den følern når jeg allikevel skal bytte dekk, regner med det er en rimelig smal sak. Og ja, jeg veit at jeg nok må påregne bytte av lager også med tid og plunder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mars 23, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2015 Hepp Er i full gang med skifte av hjullager, men dessverre så stoppet det opp her nå. Det viser seg at braketten er OG festet med en slik jævla tolvkant-sak..? Se bildene: (Var umulig å få gode bilder på baksiden der) Noen som vet størrelsen på denne? Jeg måtte kjøpe tolvkant-sak til ikke mindre enn 375,- for 1 (!) på bilxtra, så vil ikke kjøpe feil. Denne er mindre enn den som er til senterbolten. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mars 24, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2015 Da var det gjort. Kjøpte det jeg trengte på Biltema. Et sett med tolvkantnøkler fra m14 til m18 for 199,-. Det er alt man trenger for å gjøre jobben. Det som var dritt var at momentnøkkelen min gikk ad undas, så jeg måtte stramme til senterbolten litt på magefølelsen. Tok en bitteliten dråpe loctite på den før jeg skrudde den inn. Bilen er gått 240 000, så den skal nok aldri ut uansett ;) Et tips er å varme senterbolten godt opp før man forsøker å skru den ut. Dette fordi hvis man forsøker halvhjertet en gang og ødelegger sporene i skruen har man gjør det helt store. Tror vi kan være enig i at det var på tide å skifte dette. Er vel den absringen som er helt morken som man ser på baksiden der? Tok meg en testtur og alt hørtes og føltes rett ut, pluss at ABS og ESP-lampa ikke lyser lengre! :D Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoghead Skrevet Juli 20, 2015 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2015 Mitt problem med ABS/ESP og blinkende håndbrekkslys var fakta f ABS pumpa som var død. HAr fått bytta den nå, og kalibrert, og brått var bilen frisk igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.