Gå til innhold

Kald kupe audi 100 2.8 v6

Ranger emnet


jacobsen84

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå fått byttet den radiatoren som lakk litt oxo ny termostat fra Bildeler.no.. Men har nå luftet systemet på bilen. Den blei god og varm innvendig. Stiger til vanlig temp til å begynne med men etter litt kjøring synker tempen, og når jeg står stille øker den. men etter litt test så når jeg da kjører noen km blir lufta kald igjen i kupen om jeg ikkje ruser motoren litt da blir det litt varmt igjen og forsvinner når turtall går ned. Jeg stoppet opp og skrudde opp lufteventilen som sitter ved torpedoveggen. Da kommer det hveselyd og så gurgling og vannet renner igjennom igjen.og kupen blir varm igjen. MEN alle slangene er varme og det er trykk i dem. Er det sånn att det må gjøres noen ganger for gjort det tre ganger nå. Og jeg begynner å bli litt redd det er pakninga på motoren. :-( Og når man ser på slangene til varmeregisteret hvem er lufteventilen festet på? retur eller mottak? Eller er varmeregisteret defekt? det dogger veldig på rutene inne i bilen. 

 

Og jeg merket nå sku parkere bilen i garasjen blei det himla varmt. gradestokken forsvant over 100 grader ingen varme i kupen og vifta framme ved radiator vill ikkje slå seg inn. og når jeg og sto stillle gurglet det i vannet som er til varmeregisteret hørte det godt inne i bilen. helt til jeg stoppet bilen da forsvant det med engang. men noen sier det kan være en klump som blokkerer i systemet? eller noen spjeld til varmeregisteret?? eller att det er en motor som er himla vanskelig å lufte systemet på? for alle slanger jeg tar på når motor er varm er skikkelig varme så er jo sirkulasjon i systemet fram te radiator denne og blir varm. jeg har ikkje skjekket slangene gjennom torpedo om dem er varme.

 

jeg prøvde oxo og la lufteskruen være åpen mens jeg kjørte så da all luft kan komme seg ut men da blir det bare nogenlunde varmt men ikkje vanlig luftvarme i kupeen. står eg stille og skrudde ventilen igjen forsvant all varmen med engang i kupen. jeg begynner å lure nå om faktisk toppen er gåen. og er toppen gåen koster vell det flesk å bytte??? frown.gif huff

 

men jeg har og en rekkefemmer stående hjemme vanskelig å bytte over motor? trenger seriøst hjelp blir snart gal.

 

 

alt med det med varmeproblemet på bilen har vært der siden fjor høst da en jævel trykte inn fronten på bilen og den lille slangen fra radiator til oljekjøler blei kutta av etter jeg kjørte en dag fordi vifta kom borti slangen og vannet rant ut, jeg merket dette ved att oljetempen gikk veldig opp og det var langt over det normale pluss andre varsler som lite vann, men da forsvant aldri varmen i kupen før den fronten blei trykt inn. Etter dette og selv ny radiator og to nye termostater så vill den ikkje fungere som den skal. frown.gif.

 

 

en ting til jeg finner bare den ene lufteskruen som er ved torpedoveggen. men hvor sitter den andre? jeg ser bildet som dynasty la ut hvor nr2 er men jeg klarer ikkje kjenne igjen plassen hvor bildet er tatt. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjørte jeg engang med alt system lukket etter lufting. Blei bitte litt varmt i varmeapperatet ett min eller to så kaldt igjen. Da jeg parkerte hadde det plutselig nå sprutet opp vann å siden av motoren der vanntanken er men klarer ikkje finne ut hvor det kommer fra. :-( og det begyner å lukte frostveske i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår