Gå til innhold

Låser og vindu defekt bak, tom for ideer

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Har solgt golfen men eg lovet og prøve og hjelpe kjøper med døren høyre bak som har vært defekt i ett års tid, eg trodde det var låsekasse men det nyttet ikke og bytte den i tilegg virker ikke vindusheisen heller heile døra er død.

Så ringer kjøper og sier att begge døren bak er nå er døde, låsekassen i førerdøra og bakdøren blei byttet for 8mnd siden.

 

Dette er det eg har prøvd:

Byttet låsekassene i alle dørene utenom passasjerdøren som altid har virket

Sjekket ledninger og kontaktene i fra dører til stolpene

Byttet komfort modulen ingen forandring

 

Det eineste som gjenstår er og måle om det er jord og strøm til dørene, så kom eg på att sentrallås ledningene går gjenom vindusheis motoren i føredøren kan det være vindusheis motoren er defekt?

Eg skulle hatt koblingskjema til sentrallås og vindusheis er det noen som har det?

 

Eg er snart tom for ideer må jo være noen andre som har hatt dette problemet, dørene låser seg totalt og når man drar i håndtaket på innsiden går låsepinnen opp men faller ned når man slipper håndtaket og barnelåsene står ikke på.

For og komme inn i døren å høyre side bak måtte eg dra av trekket og skjære hull i døren sånn att eg kom til låsen eg boret så hull i låsekassen og dirket den opp.

Siden også vindushevert motoren er defekt på dørene som blir berørt må det ligge ein annen plass enn i låsekassen og det kan ikke være CCM(komfortmodul)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår