Passat 95 Skrevet November 9, 2014 Rapporter Share Skrevet November 9, 2014 Jeg har et problem med en Passat fra 1995 med 1,8 ABS motor. Den begynte å gå dårlig, den måtte ha mye turtall for i det hele tatt å kunne kjøre uten å daue. Etter dette ville den ikke starte. Først trodde jeg at registerremmen hadde hoppet, men kunne ikke finne noen feil på den. Jeg sjekket tenningstidspunktet. Det var noen grader før ØD, men jeg aner ikke hvor det skal ligge under oppstart. Jeg skiftet også tenning/coil-modulen. Dette gjorde ingen forskjell. Jeg har også sjekket at det kommer bensin til innsprøytningsenheten. Er det noen som har noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 10, 2014 Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 har du sjekket om den suger falsk luft? Kontroller slangen fra innsugningsmanifold til bremsekraftforsterker, og gummiflensen under gass-spjeld huset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat 95 Skrevet Januar 4, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2015 Jeg kunne ikke se noen feil på slanger eller flensen som nevnt. Hvor høyt trykk er det på bensinen som kommer inn til spjelhust fra tanken. Iht til Haynes manualen skulle det være høyt. Da jeg koblet slangen fra var trykket ikke spesielt høyt, men det kom bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 4, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2015 Bensinpumpa går bare ca 1.5 - 2 sekunder når du skrur på tenninga. Om slangen er koblet fra så bør det vel selv på den korte tiden komme nok til å fylle en liten kaffekopp. For å måle mere presist trykk og mengde uten at motor går, så må man "tvangskjøre" pumpa - f.eks. ved å ta ut bensinpumperelé og koble en ledningstump mellom de to tykke kontaktene. Når motor går så skal bensinpumpa gå hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg