Jesper Pettersen Skrevet November 6, 2014 Rapporter Share Skrevet November 6, 2014 hei! bilen min gikk ikke gjennom eu kontroll så må skifte endeleddet i høyre side. jeg har fått ut boltene, men når jeg skal skru den fra, så forsetter den bare å spinne rundt og rundt med den andre mutteren. har prøvd å tatt på rustfjerner spray, men ingen ting hjelper. har prøvd i en time på å få det fra hverandre, men ingen ting skjer. Det som er problemt er at den sitter fast. Den sorte går rundt med hele greia. Har prøvd alt mulig å få løs. Noen tips? Hva må jeg gjøre? trenger hjelp http://www.audiworld.com/tech/wheel29.shtml se på nummer 1 og det er der problemet er. trenger hjelp fort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet November 6, 2014 Rapporter Share Skrevet November 6, 2014 rå makt er tingen her slegge og bank til? har du sånn gass brenner bare en liten en så du kan varme den opp litt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper Pettersen Skrevet November 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2014 sitter dønn fast. skal prøve en metode imorgen. håper det går eller så får jeg bruke brenner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 6, 2014 Rapporter Share Skrevet November 6, 2014 Får du ikke ut skruen med mutter på? Den må holdes igjen mens du skrur av muttera. Eller mener du at den øverste skruen som går ned i endeleddet går bare rundt og rundt? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper Pettersen Skrevet November 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2014 Den øverste, som sitter igjen, som gjør at når jeg dreier på endeleddet så går den rundt. Så jeg kan skru og skru og ingen ting skjer. Den sitte fast, klarer ikke å få den løs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 6, 2014 Rapporter Share Skrevet November 6, 2014 Da må du bruke vice-grip tang og holde igjen det nedre leddet mens du skrur ut skruen. Mener det også er mulig og sette inn igjen den andre skruen. For den sitter i et spor i endeleddet, som burde holde den igjen da. Husk at du må ha 4-hjulskontroll etter at du har skiftet endeledd. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper Pettersen Skrevet November 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2014 Kan være jeg skrur feil vei. Vet ikke jeg, hvilken vei skal jeg skru? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 6, 2014 Rapporter Share Skrevet November 6, 2014 Mot klokka. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper Pettersen Skrevet November 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2014 prøvde nettopp, den sitter stein fast, klarer ikke å få løs :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet November 7, 2014 Rapporter Share Skrevet November 7, 2014 Bruk noe du får mye kraft med et rør eller noe og hold med grip tang som han sa over her? Ellers så kaper du av mutteren så slår du den ned etter på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet November 7, 2014 Rapporter Share Skrevet November 7, 2014 Bruk en vinkelsliper og kutt ned til gjengene på endeleddet kutt et spor som går fra start til slutt på gjengepartiet,men vær forsiktig. Så bruker du rustløser ned i kuttet og dunker og slår litt med en hammer. Sånn har jeg løsnet maaaaange endeledd som ikke er smurt inn med kobberpasta da de var nye og som er rustet fast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper Pettersen Skrevet November 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2014 Noen som bor i nærheten av Asker som kunne hjulpet meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg