wernils Skrevet November 6, 2014 Rapporter Share Skrevet November 6, 2014 Hei.lenge siden jeg har vært her inne nå..kjøpte meg en s124 92mod. 300d med aut. Motoren hadde lagerbank og det ble havari etter 7-8 mil..Nå er det slik at jeg vil beholde bilen..har en 86 mod 300d med manuell gir stående med go motor i..Så er spørsmålet...passer disse overens? skulle jo tro det..og hvis det..mye arbeid å bytte motor i disse? har no skiftet en del motorer opp gjennom tia,men aldri mercedes. Er det noe ekstra krimskrams i forhold til man./aut..? vil gjerne beholde automaten i "nybil`n") På forhånd takk for svar:) mvh.werner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wernils Skrevet November 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 hm....ikke mye respons nei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet November 10, 2014 Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 Kva for ein MB motor med manuell girkasse har du? Har den fem sylindra eller seks sylindra? Du må nok flytte over svinghjulet frå motoren med automatkasse over på den motoren med manuell girkasse på grunn av converteren. Og så må girkassehuset på automatkassa passe på den motoren med manuell kasse. Svinghjulet må balanseres. Eg veit ikkje om det to svinghjula har den samme boltsirkelen, det må du sjå sjølv. http://www.superturbodiesel.com/std/Thread-300d-4-Speed-Manual-Conversion Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wernils Skrevet November 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2014 er en 6-sylindret 300 d fra 86mod man.gir. er vel i utgangspunktet samme motor,men svinghjulet må byttes,det visste jeg..men er jo en viss aldersforskjell fra 86 til 92..:) Er sikkert noe endringer der,selv om de ser prikk like ut..det beste ville vel være å finne en fra samme årstall kanskje.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg