Gå til innhold

senking

Ranger emnet


volvo240

Anbefalte innlegg

hei

 

vet at mange av dere har senktet 240'n deres.. har et par spørsmål.

 

- byttet dere dempere bak?

- hopper bakfjerne av bak " øverst når dere jekker opp bilen???

 

Hadde senkesettet på i høst, men ble stoppet og måtte på teknisk med bilen, der ble ikke senkesettet godkjent (hadde tüv) p.g.a av fjerene hoppet av ( for lange dempere)

-hvilke bakdemperer byttet dere evt til..

 

Har det noe å si om jeg blir stoppet i teknisk gang på gang? så lenge jeg utbedrer og viser bilen hver gang??

Pure VOLVO pover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240inkagul

KOni dempera er noe dritt,da ha eg heller satsa på bilstein "de carbon" dempera,dei er omtrent akkurat det samme som r-sport dempera

 

er koni dritt?

mine funker prima..

 

jeg har gule koni sport m. lesjöfors 45mm fjærer..

 

når bilen min blir hevet, går den ikke helt utav, men den går litt nedover på den gummihylsen den er tredd innpå..

dvs. fjærene er kortere enn maksimum vandring bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har vel ikke kortere dempere enn det som er orginalt?

 

Har de Carbon bak dempere, men mangler foringer, noen som kan få tak i? 240inkagul? Siden du selger dempere har du vel kanskje peiling på hvor jeg kan få løse foringer?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har org. olje dempere framme og røde koni gass bak...forran er 45mm senkefjørene kappa, så lengden totalt er 23cm (org. fjør er forøvrig 46cm) bak har jeg kappa av to runder på senkefjørene (45mm senkefjører).

fjørene hopper ut av skålene sine.. driter jeg i...er bare å holde de på plass når man slepper ned kjerra fra bukkene...

 

bilen beskrives med følgende ord : gocart :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakfjærene er tredd innpå en konisk gummi-greie.. Det må vel gå ann å forlenge denne, evnt å ta en lengre fra en annen biltype?

 

Evnt må det vel gå ann å lage en justerbar øvre eller nedre fjærskål?

 

slikt bør vel ikke være for vanskelig å lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår