Gå til innhold

Endre modus på kjørecomputer?

Ranger emnet


generalb0y

Anbefalte innlegg

Sikkert ett dumt spørsmål... men jeg spør allikevel! Har kjøpt meg en vw passat trendline 1.9tdi. Å i instrumentpanelet så viser det hvor mange grader det er ute og hvor mange minutter jeg har kjørt, å når jeg ser i instruksjonsboken så skal det gå an ved å trykke på en knapp på vindusvisker"brytern" å bytte information. Men jeg har ikke den knappen.. trodde man hadde flere valg en å se hvor mange minutter man har kjørt å hvor mange grader det er ute når man har har kjørecomputer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kjørekomputer, skal du ha "pil-knapper" på enden av vindusviskerhendelen, som du kan trykke på for å se f.eks gjennomsnittshastighet, dieselforbruk osv.

Du skal også ha en "Reset" knapp på undersiden av vindusviskerhendelen, som brukes til å nulle ut kjørekomputeren.

Du sier jo at du kan se hvor mange minutter du har kjørt, så det betyr jo at du har kjørekomputer-display smile.gif

 

Hvis ikke du har vindusviskerhendelen med knapper, så har du kanskje multifunksjonsratt? Dvs at du må bruke knappene på rattet, for å styre kjørekomputeren.

Hvis du heller ikke har multifunksjonsratt, så ser ikke jeg noen annen mulighet, enn at forrige eier av bilen din har byttet ut vindusviskerhendelen med feil type, dvs satt inn en vindusviskerhendel som er til en passat uten kjørekomputer. Hvis ikke du har originalt multifunksjonsratt, har du sikkert et 3-eika sportsratt uten multifunksjonsknapper smile.gif

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også være en mulighet at forrige eier av bilen din har byttet ut speedometeret/turtelleren (Instrumentpanelet). At bilen din originalt ikke hadde kjørekomputer..... Er ikke godt å si, du skulle ihvertfall hatt en eller annen mulighet til å styre kjørekomputeren.

Alle passat 3bg som har original kjørekomputer, skal ha den vindusviskerhendelen med knapper (Pil opp/ned, og "reset").

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår