AsdBil Skrevet Oktober 19, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2014 Hei :-) Etter jeg hadde byttet toppdekkselpakningen så oppsto det en rekke problemer. 1. Under kjøring begynte den plutselig og rykke og hakke, det virker som den skal kvele seg selv. 2. Når jeg skal gi gass, rister hele motoren og turtallet blir "holdt" tilbake, turtallet går sakte opp etter 2000 rpm samtidig som det rister veldig i motoren. Mellom 1000 rpm og 2000 rpm er det ingen problemer. Men problemet kommer når turbotrykket pleier og komme. 3. Når jeg skal ta igang og begynne og kjøre kveler den seg som regel hvis jeg ikke gir nok gass. Takk for svar! Har også sjekka det meste av slanger og lignende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 19, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2014 Sikker på at alle plugger er koplet tilbake, samt at motor ikke suger falskluft noe sted? En diagnose kan du også ta, samt rense LMM og grunninnstille gasspjeld. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsdBil Skrevet Oktober 19, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2014 Alle pluggene er koblet tilbake. Har ikke funnet en plass den suger falsk luft. Og etter jeg rensa LMM så har den bare tullet, tror jeg presterte og ødelegge den fordi etter jeg satte den tilbake stopper den ved 3000 rpm og bare tuller på tomgang og når jeg gir gass. og grunnstille gasspjeldet har jeg ikke gjort. Vet heller ikke hvordan jeg gjør det :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 19, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2014 Hvordan renset du LMM og hva renset du den med? Dersom problemene begynte etter dette så vet du jo hva som er feil. Bytt LMM. Grunninnstille gasspjeld gjør du med VAG-COM / VCDS. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsdBil Skrevet Oktober 19, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2014 problemene startet før jeg renset LMM, ble bare værre etter. Gjorde det egentlig på en rask måte fordi var litt støv og pulver der så brukte høyttrykk på en 30-40 cm avstand. Og deretter må det ha skjedd noe. tror den "tappen" kan ha blitt løs elns. Grunnen til at jeg måtte bytte var fordi det begynte å brenne grunnet olje rant ned på motoren. Bare deksel plastikk som ble ødelagt. Tok aldri ut den måleren som er inne i "sylinderen" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsdBil Skrevet Oktober 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2014 Hei, har nå da byttet luftmengdemåler etter en rekke problemer. Etter jeg byttet den ble de gamle problemene borte men det kom nye. 1. Den begynte å gå ujevnt på tomgang. Vet at noen av disse bilene skal stille seg selv men hvordan de da gjør det er jeg litt usikker på? 2. Har tydelig fått en tenningsfeil, når jeg gir på går den veldig tungt og det kommer en dunk lyd. Hva er grunnen og hvordan kan dette bli fikset? Takk for svar :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 20, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2014 LMM renses ved å helle gjennom isopropanol, aldri bruk høytrykk av noe slag, skal lufttørke. Kan du forklare den 'dunk'-lyden nærmere? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsdBil Skrevet Oktober 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2014 Den dunk lyden kommer bare ved gass pådra. Det er en slags panke lyd, på den lille turen jeg hadde kom det 4 "pank/dunk" hører det ganske godt og merker det også i bilen at det skjer noe. Klarer ikke å forklare den på en annen måte. (Noe ala tenningsbank) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 20, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2014 Altså er ikke lyden tilstede hele tiden ved pådrag men kommer av og til? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsdBil Skrevet Oktober 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2014 Den er ikke tilstede hele tiden. kommer bare av og til ja ved pådrag. Kommer og blir borte igjen med en gang, så kan det komme en 2 sekunder etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 20, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2014 Er ikke enkelt å diagnosere hva som kan være galt uten å se og prøve bilen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsdBil Skrevet Oktober 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2014 hmmm, okei- men takk for hjelpa! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg