Gå til innhold

Pickup? Izusu dmax,Hilux,Ranger, Amarok eller Navara?

Ranger emnet


Flippo

Anbefalte innlegg

Hei


Skal ut å kjøpe min første pickup nå da jeg trenger en bil som kan dra stor henger og en bil som kommer seg frem godt, har også lyst på automat noen mener det ikke er supert "offroad" men har erfart at funker greit med begge og det er ganske smak å behag egentlig, det er også mye bedre til dagligdags kjøring med tanke på kø osv . Er ute etter en bil med doblecab slik at det er mulig å sette inn baksetene etterhvert.


det er ett hav av de bilene der ute så noen tips og litt hjelp på veien hadde gjort seg.


budsjettet mitt er på 450 000 


 


all tips og hjelp tas med takk =)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde uten tvil valgt nye Ranger så lenge budsjettet ditt er så stort.
Du får en fullspekket Ranger Wildtrak dobbel cab med 3.2l og 200hk med automat for under den summen.

Hvis du skulle legge budsjettet lavere, er min mening at Isuzu er det eneste valget.
Jeg kjører i dag en Isuzu og er mega fornøyd med den, kjøpte min rett før Ranger ble lansert og er litt bitter på det idag, men jeg vet ihvertfall hvilken bil jeg skal bytte til når garantitiden løper ut på min Isuzu i slutten av 2016, og det blir utvilsomt nye Ranger smile.gif

Jeg har kjørt noe tusen km. med henger bak på Isuzu'n og den er meget god å dra tung henger med, kraft i massevis og veldig stabil bil. En skikkelig arbeidshest.
Det er neppe noen som slår Isuzu når det kommer til driftsikkerhet og styrke.

Fikk lov av en lokal Ford forhandler å prøvekjøre nye Ranger med 3.2l og automat 500km med biltransporthenger på slep, og det var en ren fornøyelse.

post-122185-0-20796400-1413498485_thumb.jpg


Ang. å sette inn bakseter senere, det er nå kommet et nytt direktiv ved varebiler som gjør at det er ikke avgiftfritt å sette inn seter etter 10 år.
Les mer her: http://www.toll.no/no/1/rundskriv1/mos-2013/r2013-21064-423/

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk for tips

 

har sett på biler reg. før 1.1.14 da gjelder den "gamle" reglen tror jeg hvis jeg ikke har misforstått det helt da =).

 

Skal ikke se bort i fra at det blir ut å prøvekjøre en Wildtrak til uka.  ingen som tilfeldigvis vet hva de største dekka man får klint på wildtrak orginalt er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, før 01.01.2014 er det de gamle reglene som gjelder.

 

Jeg vet dessverre ikke dimensjonen du klarer å få pressa på, men 285/70-16 burde du nok klare å få på. Antageligvis er det plass til ett hakk større også.

 

Uansett er bilen å anbefale. Jeg ble mektig imponert :-)

 

Lykke til!

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Isuzu D-max!!! Har en 2008 modell jeg har hatt siden mars 2011, den var gått 20 000 da jeg kjøpte den, bikker 200 000 km i løpet av november! Den blir brukt! 50 000 km i året, anleggskjørt, tunge hengere, steinsrøyser og skau...  Bytta en sensor! Thats it! Ellers kun oljeskift og bremsedeler! Isuzuen er kvalitet, samme kvaliteten som Hilux er kjent for, men i tillegg får man kraftigere motor, lavere forbruk  og høyere hengervekt! Har 3 tonn hengervekt på min, men på den nye er det 3,5 tonn som gjelder, mer får du ikke på bil uansett....

Skal ha nye D-max'en når denne har gjort sitt, men er redd at med holdbareheten på denne, så blir det veldig lenge til!

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår