Gå til innhold

A4 B6 tar inn vann !

Ranger emnet


mikal kristiansen

Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg trenger noen råd, jeg har en a4 b6 stasjonsvogn (uten takluke) hvor bilen tar inn MYE vann på passasjer siden når det regner, jeg har hatt ute alt av interiør og kunne ikke finne noe feil, jeg har og sjekket drenering under batteri og tettet rundt friskluft filter til AC! men den tar fremdeles inn veldig mye vann, det ligger dam på gulv foran passasjer stol og bak, 2-3cm over teppet ! noen som har vært borti dette før og kan komme med noen tips ? jeg har hatt bilen på 4 året og er temmelig lei av å inn og ut med interiør for rensing !


hilsen bekymret VAG eier !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem på min Audi A6 C5 i fjor sommer, hvor det samlet seg mye vann på passasjer-siden. Problemet var tett drenering fra AC (air-condition), som fører til at kondensat fra AC går i overløp og renner inn i bilen. Sist helg var det en Audi A4 B5 i familien som også begynte å ta inn vann på passasjer-siden. Der var det også tett drenering fra AC.

 

På nevnte biler fins dreneringen oppe i venstre hjørne i fot-brønn på passasjersiden. Det er en svart plast-tube, nesten som ei trakt, som går ned gjennom ei gummi-gjennomføring ned og ut under bilen. Det var bare å stake den opp og spyle igjennom med en god del varmt vann. Problem løst.

 

Bilde fra min A6: http://i.imgur.com/p1YGGns.jpg?1

 

Beklager dårlig bilde, tuben sitter litt bak gulv-teppet.

 

Om det er likt på din bil vet jeg ikke, men regner med det er ganske likt. Jeg går ut ifra at du vil kunne finne et rør/slange som går igjennom gulvet oppe til venstre i fot-brønn på passasjersiden.

 

p1YGGns.jpg?1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ikke så mye annet forslag enn å tørke opp inne i bilen, for så å tømme ei bøtte vann eller to over bilen. Kanskje du ser hvor vannet kommer inn hvis lekkasjen er stor. Det er vel størst sjanse for at det lekker rundt luft-inntak til AC. Kan det kanskje lekke rundt list til vinduer, eventuelt dører? Jeg er ikke så godt kjent med andre steder det kan lekke inn vann. Når du finner ut av hvor lekkasjen kommer fra, så er det jo fint om du deler med oss inne på forumet hva som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tor jeg har funnet problemet, en på jobb har makens bil som meg og jeg kikket på frontruten, hvor jeg så at listene på A-stolpen lå tett inntill ruta, noe den absolutt ikke gjør på min... er litt flau for at dette er noe jeg ikke har sjekket fordi jeg kjøpte meg ny (lilla) rute ikke lenge etter jeg handlet bilen. Så jeg skal ringe montøren til mandag og få de til og fikse det (heldigvis en gammel kollega av meg).

 

Så nå blir det jo total rens av gulv teppe og alt i bilen igjen... "gleder" meg til den jobben.

meget takk for hjelp uansett =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår