Volvo Råner'n Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Kan jeg koble to batterier til en dynamo uten at jeg kobler de sammen??? Siter Volvo 244 dl -82 b230k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Ja... Men da trenger du en skillediode eller et skillerele, slik at de blir helt separate. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo Råner'n Skrevet April 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 hvor får jeg tak i det?? Siter Volvo 244 dl -82 b230k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cool Skrevet April 18, 2004 Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 Originally posted by Bisarre Ja... Men da trenger du en skillediode eller et skillerele, slik at de blir helt separate. Hvorfor må han det? kan han ikke bare paralel koble bateriene? Siter Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet April 18, 2004 Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 Originally posted by Cool Hvorfor må han det? kan han ikke bare paralel koble bateriene? Ikke om han vil ha to separate batterier. Slik at han ikke tømmer startbatteriet, når han har stått for lenge med anlegget på. Jeg selger Skilledioder og skillereleer fra Ladac... Fra ca 600,- og oppover for releene, og 1000,- og oppover for diodene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enmas Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Jeg ville no paralell koblet batteriene. Man skal vel bruker anlegget ganske lenge hvis man skal "bruke opp" to batterier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Går fint det... Tru meg. :) Har måttet dytte igang et par ganger for mye. Har du stort anlegg, er det utrolig hvor fort du greier å tømme batterier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bass84 Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Går fint å parallellkoble to batterier, har tatt denne løsningen i bruk uten noe særlig startproblemer. Brukte da 2 Maxxima 900DC. Siter TRU Technology SH1 Zapco Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Originally posted by bass84 Går fint å parallellkoble to batterier, har tatt denne løsningen i bruk uten noe særlig startproblemer. Brukte da 2 Maxxima 900DC. Vet det går fint... Men Spørsmålet var: "Kan jeg koble to batterier til en dynamo uten at jeg kobler de sammen??? " Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 best med å skille dem med rele, fordi da vil den hele tiden lade det batteriet som trenger det. og du slipper å gå tom for strøm. viss du skal drite i diode, burde du i hvertfall sette en brytrer på ledningen til det andre batteriet så du kan koble det vekk. og så burde de to batteriene være like gamle og av lik type for å få lik indre motstand Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg