Gå til innhold

"Uglelyd" fra bilen ved 60km + høyresiden

Ranger emnet


nikkor

Anbefalte innlegg

Har sjekket litt mer nå.

 

Det virker som denne lyden først kommer når bilen er 90 grader og har gått noen minutter.

Jeg kjørte i sted på E6 i 120 på cruise og lyden startet ikke ordentlig å bråke før bilen hadde vært 90grader i 3-4 minutter. Jeg hørte lyden på starten også, men den var langt svakere.

 

Jeg trodde først bare at lyden kom når jeg kjørte fort, men etter bilen er 90 grader hører man den hele tiden har jeg funnet ut. Man hører lyden bedre når kjører på ru asfalt, men jeg fant ut i stad at jeg kan høre lyden når bilen går på tomgang også etter bilen er varm! Jeg hadde den på tomgang i flere minutter det i sted og hørte den hele tiden selv etter bilen var på tomgang. 

 

Jeg har lagt ved video av lyden som jeg tok opp i sted. Hva tror dere det kan være?

 

Det er vanskelig å høre hva lyden kommer fra pga diesel motoren, men det hørers egentlig ut som det kommer høyt oppe ved motoren rundt passasjer vinduet uten at jeg ble noe klokere etter å ha sett rundt der i sted. Altså i midten eller på passasjersiden.

 

Hva tror dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan høres ut som dekkstøy, men det er den lyden som kommer. Man hører rumlingen på den videoen hvertfall, og det er ikke dekkstøy man hører på den videoen her fordi det pleier å være omtrent tyst i bilen faktisk. Rumlingen øker i tankt med at bilen har kjørt en stund. 

 

Lyden er ikke høy nok på tomgang til at den overdøver denne traktormotoren. :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som lyden følger turtall, prøvde å gasse skikkelig på e6 men lyden ble ikke noe høyere egentlig. Var heller ingen forskjell på om jeg satt bilen i "N" eller "D". Dette er multitronic gir. 

 

Har lagt ved to videoer, men hører denne dure lyden litt på disse, men tror du bør ha på headsett. :)

 

 

Takker så mye for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Skal sjekke dette opp etterpå når jeg skal kjøre.

 

Hehe, nei. Er faktisk utrolig hvor mye rare lyder denne bilen kan gi fra seg. 

 

Jeg hadde lyd fra girkassen også en periode, det var bare når bilen var kald og gikk bort når bilen ble varm. Da viste det seg at det var et oljerør fra girkassen som var festet feil som lagde lyden utrolig nok.

 

Sånn hørtes det ut da:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører lyden nå, men for å være ærlig, denne var ikke lett smile.gif

Hvis du bøyer deg mot girkassa (under eller overifra) hører du lyden da?

 

Jeg testet å bøye meg under men hørte ikke noe da. Jeg har dog kanskje funnet ut at den høres ut som den kommer fra høyre siden ( førersiden) midt i eller opp mot passasjervinduet.

 

Jeg har lagt ved to nye videoer om du kan se på de, mulig du hører det litt bedre da.

Synes du det høres ut som girkassen? Den girer helt fint da, hatt oljeskift 4 ganger i livet sitt.

 

Oljesølet er bare egr ventilen forresten. :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår