Gå til innhold

Audi A6 Allroad Luft fjæring skifter innstilling etter stopp

Ranger emnet


audi_nybegynner

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Jeg er veldig ny med Audi så håper på litt hjelp fra dere med litt mer erfaring smile.gif

 

Har akkurat kjøpt meg en brukt Audi A6 allroad fra 2001. 

Det jeg lurer på er som følger. Når jeg kjører bilen så bruker jeg å stille den inn på nest lavest høyde ( to lys i høyde indikatoren). Og alltid når jeg stopper bilen og starter den igjen så har den hevet seg et hakk (tre lys i høyde indikatoren). Jeg syns bilen ser så veldig høy ut når den skifter til denne innstillingen. 

Er dette normalt eller er det noen som vet om dette er feil? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei..

 

Trur dessverre ikke JEG kan hjelpe deg, men siden du spør om det er "normalt", så vil jeg si "nei"....

Må innrømme at jeg aldri har lest/hørt om tilsvarende... og kun det motsatte. At bilen har blitt lavere og ett lys minde på indikatoren...

 

At bilen skal heve seg etter at du har stoppet bilen er egentlig ikke mulig, da den hever seg fordi kompressoren fyller luftbelgen med luft...

Og for at den skal fylle den med luft, må kompressoren "gå"... Og dette trur jeg du bør høre når motoren på bilen ikke går...

 

Anbefaler at du tar en tommestokk og måler høyden ved feks hjulbuen når bilen er "normal", for så å sammenligne når du mener den har forandret seg...

Hvis ikke selve høyden har forandret seg er det kanskje en "sensor" eller lignende som "tuller litt"...

 

Hvis det er plagsomt anbefaler jeg å ta en diagnose test... det koster kanskje litt... men du vil nok spare på det i lengden..
Hvis noe er "galt" så vil kostnadene kanskje bli veldig store om en stund... ;-)

 

Ps... jeg har samme bil selv, og opplever lavere bil etter en stund... (heldigvis garantisak..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Bilen din er helt sikkert ok. Har allroad selv. Når du låser dørene i bilen skal den gå automatisk til nivå 3, for å unngå dette må du låse den i eks nivå 2. Dette gjøres ved at når den står i nivå 2 holder du inne enten opp eller ned knappen i ca 5 sek. Du får da ett orange lys som indikerer låsing. For å låse opp, holder du knapp inn igjen i ca 5 sek til orange lys slukker.

Når bilen skal jekkes opp for eks hjulskifte MÅ du huske å låse hele systemet! Dette gjør du ved å holde opp og ned knappen inne samtidig i ca 5 sek. Du får da ett lys på instrumen som indikerer låsingen. Oppheves i motsatt rekkefølge, eller automatisk når bilen blir kjørt med.

Til opplysning vil bilen senke seg fra nivå 3 til 2 når du passerer 80km/t for det om du har låst den i nivå 3. Ble mye dette....

Mvh

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår