What Skrevet August 18, 2014 Rapporter Share Skrevet August 18, 2014 Tenkte å bytte ut fra originalt til kon, men lurer på om det bare er å fjerne luftfilterboksen og sette det på fra LMM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 18, 2014 Rapporter Share Skrevet August 18, 2014 LMM må sitte der, men det er bare å koble på et filter der ja. Men turboen og eksosen ligger like ved. Originale luftfilter boksen har varmeskjold. Det mister jo det da du fjerner boksen. Da jeg monterte kon filter på min gamle 1.9TDI så smeltet pakningen rundt filteret. Så varmt blir det der. Og varm luft = mindre effekt. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
What Skrevet August 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2014 Varmeskjold ser ut til å ha blitt fjernet fra før. Men jeg ser at i bakkant av luftfilterboksen så sitter det en slange på en nippel, som ser ut til at den går videre til magnetventil? Er det tilfelle, og har det noe å si om den blir fjernet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 18, 2014 Rapporter Share Skrevet August 18, 2014 Ja, denne er jo koblet til den rene siden på filteret. Det jeg gjorde med min var å sette på en nippel på luftfilteret jeg satte på (kon filteret) og koblet slangen til der. Jeg har også kjørt uten at den har vært tilkoblet. Glemt å sette den på da jeg har byttet filter (originale). Har ikke merket noe på bilen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
What Skrevet August 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2014 Okei :-) takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_nor Skrevet August 18, 2014 Rapporter Share Skrevet August 18, 2014 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
What Skrevet August 19, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2014 Er ikke ut etter effekt. Er ute etter turbolyden som forsvinner med org. Filter. Visste fra før at det ikke har noe særlig effekt på en dieselbil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 19, 2014 Rapporter Share Skrevet August 19, 2014 Ved montering av konfilter som henter luft under panseret så har det effekt på både bensin- og dieselbiler, dog redusert effekt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg