Gå til innhold

Feil mangler med Amarok?

Ranger emnet


Rufus67

Anbefalte innlegg

Hei ny her :)

Er i modus for å kjøpe en brukt Amarok fra 2011-2012 med 163hk motor og manuel. Noen av disse bilene har gått over 100k km nå.

Trenger tips om hva jeg skal se etter av feil og mangler. Hvordan tror dere vedlikeholdskostnadene vill bli fremover? Hva er pris på 120k km service? Er det reg reim da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hei Rufus67..

Det syns jeg du skal gjøre, jeg byttet selv til Amarok i Forje uke, etter å ha kjørt en Tiguan R-line 11 modell i et år.

Lenge likt amarok da det er den største og beste pickupen sett bort fra steinknuserne fra Amerika.

Vi har flere amaroker på jobb (forsvaret) og der vil alle kjøre disse og mye lov ord om amarok.

Men nok om det, jeg gikk fra Tiguan og ble helt slått ut av mangelen på dekkstøy og skrangling fra dårlig vei og kjettingspor. Amaroken er jo dønn stille, hører knapt noe lyd etter landeveien, så kompakt, komfortabel og samtidig så stor:)

Vedlikeholdsutgiftene er nok mindre enn mange andre biler da amarok har service intervall på hele 40000km. Jeg har undersøkt og den dyreste servicen er 80000km og senere 210000km (da skal register reisa skiftes) 80000 koster 9000,- på sulland og 6900,- på møller verksteder. Merkelig nok er d såpass dyrere pga økt timers hos sulland verksteder.

120000km service koster bare 4500,-

Er jo en enklere bil med mer holdbart utstyr så tipper det blir mindre ergelige feil enn andre vw brødre.

Jeg er iallfall stor fornøyd.

Anbefaler deg en Highline da di er MYE flottere/tøffere enn trendline og den vanlige utgaven.

Lykke til:)

Glenn-Andre Thomassen:Kjør hardt, kjør stil, kjør Audi bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en Amarok på meg :) Har kjørt 15000km til nå og må si jeg er kjempefornøyd. Forbruk rett over 0,8 og så behagelig å kjøre.Ble perm. 4x4 etter anbefaling fra andre som har kjørt begge. Ikke ofte jeg har savnet lavserie men 1. gir og revers kunne godt ha vært lavere giret. Noen ganger kan 1. gir og revers være litt tunge å legge inn. Er vist vanlig på Amarok :( Savner elektriske speil siden det er en stor og brei bil. Ryggekamra og parkeringsensorer bør man absolutt koste på seg. På en fullspekka bil med skinnintriør er det litt rart at det ikke er justering i korsryggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår