simenchr Skrevet Juli 30, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2014 Hei. Jeg har en polo 2001 modell, den lekker litt olje ca 8 - 10 drypp i løpet døgnet. Jeg har sjekket om det kommer fra toppen, noe som det ser ut til at det ikke gjør. Hva kan dette være? Bør jeg ikke bruke bilen? Bilder kommer: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weakzor Skrevet Juli 30, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2014 Så lenge den ikke går tom for olje, så er det ikke farlig. Jeg vil tippe det kommer fra dårlig bunnpannepakning, eller standard vagsyndromet: Dårlig simring mellom motor og gir :)Da vil det lekke litt olje bakkant, men dette er ikke farlig å kjøre med. Men du må selvfølgelig være påpasselig med oljenivå :) Må i såfall av med girkasse og få byttet denne simringen! :) -Daniel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 30, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2014 Eller som jeg har opplevd med flere VAG biler, gammel/dårlig/ingen pakning på bolten på bunnpanna. Den man skrur ut for å bytte olje/tømme ut olja på motoren. På de 3 bilene jeg har fikset på i år så har det hjulpet med en liten kobberskive der. Koster 4-5kr på bilxtra. "Ulempen" er at du må tømme ut olja for å bytte. Men motoren blir ikke lei seg over ny olje :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg