Sebmalex Skrevet Juli 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2014 Hei:)Har litt problemer med motoren på denne bilen.Den starter og går,men det høres ut som en snekke.Motoren drar ikke skikkelig.Er det noen som har noen tips om hvor jeg skal starte ?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2014 Du skriver (i PM) at har byttet lambdasonde, plugger og luftfilter uten hell, men skriver ikke hvilken motor du har. Enten har du ABT eller ABK vil jeg anta, og de er temmelig forskjellige hva bensinsystem angår. Når en motor ikke går som den skal så begynner jeg alltid med å sjekke registeret, at det er korrekt timet. Tar to minutter å sjekke, er derfor verdt å gjøre. Sjekk om motor får bensin, altså det trykket som bensinsystemet skal ha. Så sjekke tenningssystemet, inkludert rotor, fordelerlokk og pluggledninger. Kom gjerne med mer opplysninger om motoren, er da mulig å svare mer konkret. Når motor går, er det da noen unormale (mekaniske) lyder? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebmalex Skrevet Juli 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2014 Hei igjen :) Det er en ABK motor.Hvordan sjekker jeg om registeret er riktig timet? Det er ikke noe ulyder i motoren som jeg kan høre.Den går jevnt på en måte den fusker ikke noe særlig,men den høres ut som en boble når jeg kjører og den går ikke på full effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2014 Bilder av svinghjul og kamdrev når veiv er i ØD ser du i tråden http://www.bilforumet.no/topic/216801-guide-skifte-av-registerreim-pa-8v/ Sjekk også tenningstidspunktet, gjøres med tenningslampe, samt bytt rotor og fordelerlokk. Siden du skriver at motoren går som en snekke, går motoren på alle fire sylindre når du kjører eller går på tomgang? Har du byttet om to pluggledninger? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg