puggepartner Skrevet Juli 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2014 hei. prøver å bytte clutch wire på min partner 1.6HDI 2007. klarer ikke dra av starten på wiren ved kassen da den sitter ekstremt stramt. hva kan jeg gjøre for å få den av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddhermann Skrevet Juli 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2014 Skal den byttes er det jo bare å klippe den:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggi Skrevet Juli 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2014 Enkleste er jo som Oddhermann sier bare å klippe den av ja, men hvis du vil gjøre det på den "riktige" måten så er det mulig å løse ut selvjusteringa inne ved pedalen.Hvis du dytter clutch-pedalen litt ned og ser ved hullet der vaieren kommer opp av gulvet, så kan du se en hvit ring som går rundt vaieren.Hvis du dytter ned denne, så løsner justeringen, og hvis du har med deg en hjelper, kan han løsne vaieren ved girkassa.(Dette kan også være lurt å gjøre når du skal sette på igjen den nye vaieren)Neste steg i demonteringa er å løsne clutchpedalen (en 13mm bolt med mutter og en 13mm til) så løsner du vaieren fra pedalen.Når den er løsnet i begge ender så er det bare å få løsnet den fra torpedoveggen, og det pleier jeg å gjøre ved å ta godt tak og røske dritten ned og utSå er det bare å montere den nye i motsatt rekkefølge Siter '19 Peugeot iOn [67HK] '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK] '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR [220HK] [vrak] '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK] [solgt] '02 Peugeot Partner 2.0 HDI [90 HK] [solgt] '97 Peugeot Partner 1,4 [75 HK] [solgt] '95 SAAB 9000 2,0 [131 HK] [solgt] '96 Peugeot Partner 1,9D [69 HK] [Vrak] '86 Mazda 626 2.0 [102 HK] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg