Gå til innhold

Hallveis i clutchbytte.. HJELP !!


Orion86

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Jeg og en kompis (tidl. bilmekaniker) har påbegynnt clutch bytte på min 2002mod X-Trail 2.2di.

Vi har fått av girkassa etter mye om og men, og nå står fordelingskassen for tur. Vi klarte også å ødelegge simmering som står på girkassen da dette skulle ifra hverandre, så regner med vi har gjort dette feil. Vi er så heldige å og har bilen på en 2søyler han har i garasjen, men allikevel.

Jeg har kjøpt en rep. manual på nettet til bilen, men denne har ikke noe "step by step" forklaring, og følger man "removal" guiden, så virker det som om det gjøres når motor og gearkasse er tatt ut av bilen og man har fri tilgang til det meste. Nissan selv sier de ikke har noe bedre rep manual.

 

Så, mitt spørsmål er som følgende: På grunn av ufattelig trange områder og tilnermet umulig tilkoms, er det best å gjerne senke ned hele motoren?

Eller skal det være muligt å fjerne fordeligskassen UTEN å fjerne traversrammen (langsgående traversbit i midten er fjernet) ?

Aksling fra fordelingskasse til høgre framhjul går igjennom ett lager, som igjenn er festet på en brakett, som er "låst" fast ved hjelp av en pinnebolt på motorblokka, kan dette lageret åpnes eller demoteres uten at det går til hel.... ? Vi klarer heller ikke å få denne brakette løs fra motoren.

 

Eller er det en enkeler prosedyre å gjøre dette på? 

 

Alle svar og tips er jeg meget takknemmelig for, da jeg ikke vet mine arme råd lenger.

 

...og 12000,- for clutchbytte (uten deler) høres ikke lengre så veldig avskrekkende ut :p 

 

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår