RuneRebellion Skrevet Juli 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2014 Hei Er på ferie i Midt-Norge på vei til Tromsø med campingvogn, så fikk jeg feil på min octavia. Bilen fusket og lampe for glødetråden blinker samt motorstyringslyset er på. Hadde bilen på diagnose og fikk utslag på dieselpumpa. Slettet feilmeldingen og kjørte videre etter klarsignal fra Sulland. Så parkerte jeg og fikk samme feil da jeg skulle kjøre videre. Feilmeldingene kom på og bilen døde. Startet den på nytt og etter mye røyk og sot så virker den ok igjen. Er dette garanterte feil på dieselpumpa?. Svindyr å bytte har jeg hørt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2014 Har vanskelig for å tro at det er mekanisk feil på dieselpumpa hvis "feilen" tilsynelatende blir borte ved å slette feilkoden. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneRebellion Skrevet Juli 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2014 Ordla meg sikkert litt knotete. Feilen kommer og går. Så det var ikke tegn til noe galt hos sulland, derfor slettet de feilkodene. Så kom feilen igjen senere samme dag, og da kom begge feillampene på igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneRebellion Skrevet Juli 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2014 Bilen starter uten problemer. Burde den ikke fuske litt her allerede om det er feil med den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2014 Hvilken motorkode har du, hvilken modell er bilen og hvor lenge er det siden sist service/dieselfilter skift? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneRebellion Skrevet Juli 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2014 Hvor finner jeg motorkoden? Er en 90hk 1.9 tdi Octavia fra 2005, men er en gen 1. Km ca 180000 Service på 175000 Byttet dieselfilter på 168000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2014 www.mekonomen.no Skriv inn regnr på bilen og du får opp info Står nok enten AGR eller ALH Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2014 Vanskelig å si, men tror jeg ville prøvd å måle dieseltrykket først jeg, såfremst det ikke lå andre feil inne også. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneRebellion Skrevet Juli 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2014 Virker nesten som at når feilmeldingene ligger inne så går bilen greit. Når man fjerner dem stopper bilen ol. Går bilen i en nødmodus som ikke påvirker effekten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneRebellion Skrevet Juli 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2014 Motorkoden er ALH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg