Gå til innhold

bagasjerom utbygging

Ranger emnet


mjepson

Anbefalte innlegg

Noen som har bygd inn forsterker og sub i bagasjerommet, istedenfor å ha standard sub med kasse og forsterker skrudd fast til baksetet?

 

Tenkte det ville være ganske greit å ta ut reservehjul og bygge inn sub der og legge forsterker og sub under plexiglass på bunnen av bagasjerom...

 

Noen som har erfaring fra bygging av noe sånt?

 

p4_micha0904_5gross.jpg

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg driver å grisler litt baki der for tiden, men det går sent, så sent.

Har satt subben slik som på bildet, men i stedefor plexi over forsterkerene har jeg skjært ut rf logoen og skal ha netting under. og skal ha kondis på venstresiden bak noe plate nettinggreier.

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye forskjell er det med/uten kondensator? kjører med RF 551x 4x70W med sub brokoblet på channel 1+2 og RF 6.5 komponent sett foran på channel 3 + 4 og 6x9 seriekoblet (+ channel 4, - channel 3).

 

Har vurdert anskaffelse av en, men vet ikke om det blir noe merkbart.

 

Har du skjært ut en plate og lagt oppå bunnplaten ?

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mjepson

 

Har du skjært ut en plate og lagt oppå bunnplaten ?

 

nei, har laget en kasse på 28liter +element i 22mm mdf som passer i reservehjulsbrønnen, også en plate på toppen av kassen som er skjært ut slik at subben ligger innfelt på en måte. Men jeg får et jevla lite bagasjerom nå da, iogmed at gulvet går omtrent i høyde med innlastingsterskelen:)

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare...få laga hattehylla i MDF først...helt tett=godlyd i 6x9" så ........

Jeg har en plan om etterhvert å skjære ut til forsterker der førstehjelps sakene skal være...pexi m lys og evt flattjern/alu bak for å stive opp å henge forsterker i(førstehjelp=under forsete ca)

og så ei tøff kasse med plexi og lys(enten en Polo inni kassa el noe annet) og ikke i brønn pga vil ha muligheten til å koble av og løfte ut(liten bil)

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G_yog: Kunne du beskrevet litt mer hvordan du har bygget den kassa, har alltid lurt på hvordan man får til runde kasser. Ser jo sånn noenlunde hvordan du har gjort det, men hvordan er sidestykkene festet i hverandre? ekspanderende lim? ser for meg at kassa vil miste mye av stivhetene hvis man bruker sikaflex....

 

eg har isje peiling på dette her, men e d bra me sånnen kasse? har det ingenting å sei, bare volumet blir riktig?

 

Ettersom det jeg har hørt spiller det ingen rolle hvordan kassa er bygd så lenge volumet er rett. Han jeg prata med mente faktisk at jo flere vinkler jo bedre, skjønnte ikke helt hvorfor da, men var fordi lydene blei reflektert fra flere vinkler/steder eller noe sånt. skrøyt hvertfall veldig av den kassa jeg bygde til båten, måtte srå inn alle veier p.g.a liten plass :)

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje gjort det annerledes om jeg hadde bygd nå.. men jeg tetta med masse sikaflex.. par tuber... brukte spikerpisol.. sikkert bedre å bruke treskruer.. Og være nøye med å skråskjære bitene rundt så det blit forholdsvis tett med en gang..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår