Jh89 Skrevet Juni 26, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2014 Har en VW golf 5 gt sport. Merket forrige uke at det var litt lite kjølevæske. Så jeg fylte opp med vann til Max nivået. To dager etter skulle jeg sjekke om nivået holdt seg stabilt, og det hadde det, men problemet er at væsken var blitt kål svart. Sjekket med en gang om det var kommet vann i oljen, men oljen var helt fint. Ingen tegn til vann eller "majones" i påfyllingslokket eller på peilipinn. Heller ingen tegn til brun farge eller "majones" aktig konsistens i kjølevæsketanken. Den er bare blitt helt svart. Kan dette være toppakningen eller bare drit i kjølesystemet? Noen tips til en fremgangsmåte jeg kan gå etter for å komme i bunn i dette? Tenker å tømme kjølesystemet å fylle på ny kjølevæske. På forhånd takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jh89 Skrevet Juni 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2014 Ingen tegn til lekkasje noen sted. Ingen problemer med temperatur eller kjøreegenskaper fra motoren. Går som en klokke. Bilen er heller ikke gått lenger enn 120.000 km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EsHernes Skrevet Juli 15, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2014 funnet utav problemet? Litt sent ute.. men ville først prøvd med å bytte kjølevæsken for så se om det samme skjer.. Aldri hørt om lignende problem før! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Juli 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2014 Hva vann bruker du til å toppe opp med? Du må passe på at det er vann uten jern kobber mineraler mm.Foreslår du tømmer og flusher systemet ditt skikkelig godt for deretter å fylle på rett % kjølevæske med sterilisrt /renset vann. Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juli 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2014 Er en fordel å nevne hvilken motor man har da, Golf GT kom trossalt med 1,9Tdi, 2,0l Tdi og 1.4Tsi.. 2.0l Tdi 16v er kjent for at toppene sprekker og sender olje i kjølevæska eller vann i eksosen. På 1,9Tdi pleier oljekjøleren å ryke, sender olje i kjølevæska. 1,4Tsi pleier å havarere lenge før toppakning/oljekjøler ryker. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jh89 Skrevet Juli 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2014 Beklager. Er en 2,0 tdi 170 hester. Har ingen symptomer på at det er toppakning/sprekk, unntatt olje i kjøle væsken. Har ingen tegn til vann i oljen. Ingen hvit eksos. Ikke vann i eksos. Ingen majones brunt vann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juli 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2014 Tipper sprekt oljekjøler. Hvis kan skru litt selv så koble sammen slangene som går inn/ut av kjøleren, flush kjøleanlegget og kjør en tur. Sikker på at det er olje og ikke eksos? Har vært borti at eksoskjøleren sprekker og sender eksosgasser i kjølevæska. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.