Audi80-1992 Skrevet Juni 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2014 Jeg har en Opel Vectra B 1998 mod, 2.5 v6, som det er veldig ujevnt drag på, motoren går litt frem og tilbake på turtall når jeg er på vei oppover i fart, med mindre jeg girer ned og drar på. men selv om jeg girer ned så virker det som motor får motstand helt til rundt 4000 omdreininger da bilen begynner å dra bra. Bilen går jevnt å fint på tomgang også. Har byttet luftmengdemåler og gummislange mellom innsug og LMM så det er i orden nå. men jeg tenker på Defekt/tett katalysator om det kan ha noe med problemet å gjøre? Utenom dette så synes jeg jo v6'ern til Opel er veldig bra og sterk, men skjønner ikke noe av det problemet her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2014 Start med å skifte plugger først for eksempel. Om du ikke har noe motorlampe som lyser, så er det litt vanskelig å feilsøke. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi80-1992 Skrevet Juni 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2014 Vil jo tro at hvis den går på 5 plugger så ville jeg vel merket det på en annen måte. For hvis den går på 5 sylindre ville den vel ikke kommet seg under Akselerasjon heller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2014 Pluggene trenger ikke være så dårlige at de ikke virker helt, men nærmer seg utslitte. Blir et skudd i blinde. Om det er lenge siden den fikk en full service, så er det greit at slik som: Bensinfilter Luftfilter Plugger er helt i orden før du begynner med noe mer ;) Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi80-1992 Skrevet Juni 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2014 Æsjjjj, plugger ja....Faen har aldri vært borti en verre bil å bytte plugger på, noe ordentlig dritt på den her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg