Sonic10 Skrevet Juni 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2014 Jeg tengte å bytte luftfiltret på min stratus 2000 mod siden dette er skittent og pga at jeg skal trekke ned 50mm2 til batteriet. Er det noen som har erfaring med å sette i et k&n filter? Hørt at det skulle gi en litt grommere lyd? Mvh Tord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2014 Du vil få en annen lyd ja, men ingen gromlyd :) Du får en "gape etter luft" lyd da du gir fra middels til hard gass Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet Juni 8, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2014 Jeg må bytte til et slikt luftfilter for å få plass for kablene mine. Ser der er mange forskjellige størrelser på de universale filtrene, har det noe å si på hvordan strørrelse jeg velger? Kan jeg montere dette på eksisterende rør til org luftfilter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2014 Så lenge du ikke fjerner noe som LMM eller andre ting så kan du sette denne rett på luftfilter slangen. Bare husk å monter filteret riktig ;) Vanligvis suger motoren luft fra fronten av bilen (kjølig luft). Monterer du et slik åpent filter så kommer motoren til å suge til seg varm luft fra motor rommet. Kald luft er tettere enn varm luft. Dvs at man kan tape effekt om man monterer et slikt filter feil. /dvs nærme varme ting som eksos f.eks. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet Juni 8, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2014 Okei, det skal jeg huske på :) Har du noen gode tips på montering? Hvilke vei det skal stå? Ang størrelser, hadde du giddet å se på denne siden? http://www.kollevold.no/luftfilter-k-n/k-n-universal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Juni 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2014 Viss luftfiltaret er sett inn med olje, så vil du få olje på lmm. Men det skal finnes luftfiltar som ikkje er sett inn med olje. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet Juni 8, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2014 Har du noen tips til andre luftfiltrer som gir litt lyd? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2014 Hvilken lyd er det du ønsker? Er redd for at du blir skuffet Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet Juni 8, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2014 Jeg forventer ikke allverdens med lyd, hadde bare hørt at K&N filtrene kunne gi litt tøffere lyd. Luftfilter må jeg bytte uansett :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2014 Ja, filteret gir deg en dypere lyd :) Men som noen nevnte over her. Prøv å skaff et filter uten olje. K&N kan ødelegge LMM. Nå er jeg usikker på hvilket filter som er olje frie Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet Juni 8, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2014 Ja, filteret gir deg en dypere lyd :) Men som noen nevnte over her. Prøv å skaff et filter uten olje. K&N kan ødelegge LMM. Nå er jeg usikker på hvilket filter som er olje frie Jeg skal søke etter oljefritt filter, men hva menes med de størrelsene de oppga på k&n filtrene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2014 Åpningen på kjeften på filteret. Så den passer rett på røret den skal bli montert på. Ut å mål åpningen du har, så er det bare å finne et filter som har lik åpning +/- Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2014 Den gangen jeg også drev med dette luftfilter tullet, solgte Biltema tørre filter, om de gjør det i dag vet jeg ikke. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg