Gå til innhold

Skal kjøpe "ny" bil - pendling og trekkbil

Ranger emnet


alexanderyi

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal snart bytte ut A4'en da en kompis hadde bruk for stasjonsvogn etter å ha invitert storken til november.....

 

Har bestandig vært en bilmann, og har vært veldig fornøyd med Audi og Volkswagen, men ser også gleden i å utforske andre merker :)

 

Min case er at jeg drar litt biltralle på vinterstid (kan få lånt T5 4M, så er ikke noe must det her), så kan være kjekt med en bil som kan trekke 2000kg og oppover, men ikke noe must.

En annen ting som er mer relevant er at jeg er ukespendler, og kjører da strekningen Fagernes (Valdres) - Sandvika (Bærum) ukentlig, og har da bare med den type kjøring 17.000km i året, noe som har litt å si egentlig på driftsutgifter, selv om jeg har sett relativt slapt på det til nå :)

 

Det jeg har kikka på er egentlig på ganske vide spekter egentlig da jeg liker å kikke på det meste :p

- 06' Volkswagen Caddy 1.9tdi (billig bil som fungerer til å ta et par gubber med hatt i en Avensis)

- Nissan Phatfinder (kan trekke 3000kg, har 170hk med bruker visst sin del med suppe (1-1.3l/mil))

- Chevrolet Silverado Duramax (MYE kraft med "chip" (ca. 500hk og 1200nm i følge annonser ser jeg), men igjen glad i suppe)

- 06' Volvo XC90 (kjørt mye xc70 (taxi) med 160hk diesel, og tror denne blir for slapp her???)

- Volkswagen Transporter T5 4M (4motion er søppel med drakraft på en framme og en bak.. Og ikke noen racer med org. 131hk)

 

Så har jeg jo sett på noe mer leikent også :p

- 92 Mitsu 3000gt VR4 (dyre deler om det skjer noe, og da spesielt twin-turboene)

- Subaru Impreza WRX (må ha "facelift" da de første ikke har helt utseendet med seg, kan være dyre kjøre med, men trooor deler kan være fornuftig prisa?)

- Audi S2/S4 (har hatt s2 så vidt før, og lyden er en drøm :) )

- Volvo V70 R AWD (2.4-2.5 turbofemmer med 299hk er og blir gromt! Eneste jeg ikke er fortrolig med er awd systemet til volvo..)

 

 

 

 

Som alle ser så er det ganske vide spekter her!

Om jeg havner på en caddy og sparer masse driftutgifter og delepriser så er det uten tvil det mest fornuftige. Samtidig vil jeg komme til å savne det å ha firehjulsdrift etter å ha hatt 4-5 quattroer siste åra og egentlig vært bortskjemt med det  :)

 

Så om folk vil komme med litt tips, råd og anbefalinger på de jeg har satt opp, samt komme med andre alternativ så er det veldig til hjelp, for det å kjøpe bil er ikke lett med så mye muligheter ute! ;)

 

--

Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår