Lasbid Skrevet Mai 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 Har en Golf GT(1.4l 170hk) 2006mod med DSG kasse. Fått nettopp vite av verksted at råde har slått hull i sylinderblokk, så må bytte motor. Har fått et pristilbud på 70 laken for å bytte til ny motor, men vil heller bytte selv for å holde kostnadene nede. Er det noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt motor til denne modellen eller har en annen idè? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 1.4 med 170hk? Hvilken motorkode? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasbid Skrevet Mai 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 Ja, med turbo og kompressor. Motorkode skulle jeg hatt, kan jeg finne det noen steder utenom på motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 Legg inn skiltnr ditt på mekonomen.no f.eks, så får du info om bilen/motoren Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasbid Skrevet Mai 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 Motorkode: BLG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Mai 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 www.blocket.se har kanskje noe? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Mai 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 http://www.blocket.se/helsingborg/Utbytesmotorer_till_Audi__VW__Skoda___Seat_43807614.htm?ca=3&w=3 Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasbid Skrevet Mai 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 Takk for svar :) Jeg fant ingen riktig motor på webshoppen, men har sendt de mail. Gir en oppdatering om hva som skjer :) Hvis noen har tips om noen andre steder, så sier jeg ikke nei takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SCR3WDRIV3R Skrevet Mai 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2014 Vet du årsaken til at det skjedde? Sikker på at det ikke går an å få tak i fabrikkny blokk med veiv og stempler, slik at du kan bytte over alt annet fra motoren din? Du kan jo eventuelt se etter kollisjonsskadet bil i Tyskland eller lignende.. Edit: de har long block og short block i utlandet hvertfall! men så kan jeg ikke tysk så jeg veit ikke om det er ny eller brukt innmat :) eks. http://www.ebay.com/itm/Motor-Austauschmotor-VW-Golf-Jetta-Touran-BLG-1-4-FSI-125-KW-long-block-engine-/151135303367?pt=DE_Autoteile&hash=item23305db6c7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasbid Skrevet Mai 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2014 Nei, det stod ikke noe om det i mailen jeg fikk. Men skal ringe de på mandag. Flere jeg har pratet med synes dette er veldig merkelig, uten at jeg kan uttale meg om det pga jeg ikke har kunnskap om dette. Jeg skal høre med de om det er mulig, men regner med at regnestykket har kommet frem til å bytte motor er billigst. De anbefalte brukt motor, men har ikke funnet noe i Tyskland/Sverige enda til en god pris. Er litt usikker på å importere med tanke på at jeg ikke har noen garanti for at det fungerer 100%. Men det kommer helt an på hvor mye jeg sparer i kroner og tid. For må snart se etter leiebil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SCR3WDRIV3R Skrevet Mai 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2014 Ja problemet ved å kjøpe bruktmotor er jo mangelen på garanti :/ Billigste hadde vel vært å bytte kun blokk med innmat med noe som er overhalt og bekreftet at alle mål stemmer.. så bruke alt annet du har fra den gamle motoren, det meste er vel bolt on? men kan jo være du finner en brukt motor og ikke er like uheldig med den! da går det fortere å bytte hvertfall :) hadde jo vært ganske greit om du kunne spare så mye som mulig av de 70 høvdingene!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasbid Skrevet Mai 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2014 Skal høre med de om det er mulig eller om løpet er kjørt. Skal lete i kveld etter motor, og har noen Mail jeg venter på. Blir spennende mandag kjenner jeg. Triste saker når motoren bare hadde gått 91000km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasbid Skrevet Mai 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2014 Har ikke fått svar fra verksted enda om hva som har skjedd, men skal ringe i morgen Fikk pristilbud fra et svensk verksted som kunne sette i en brukt motor + jobb for ca 35000kr inkl moms. Venter svar på hvor langt denne motoren har gått. Noen som vet hvordan det er med overhalte motorer, er det noen ulemper med disse? f.eks i forhold til ny motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg