TropicX Skrevet Mai 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2014 Da var det vist min tur og! Uoppmerksom fylte jeg bensin på min dieselbil (VW Passat 2.0 TDI) Fylte bare 0,26liter (3kroner) bensin... Hva mener dere om dette? Jeg ble fortalt av hu dama (ca 20-24år) at dette gikk helt fint. Fylte deretter for 300kr i diesel og kjørte. Har kjørt ca. 14km. Vil dette ha noen innvirkning når det er så lite, eller blander det seg bare å forsvinner? Mvh TropicX Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2014 Denne mengden har nok ikke noen som helst innvirkning.Har du PD motor er du uansett safe, da den tåler det :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TropicX Skrevet Mai 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2014 Hva er en PD motor? Tror heller ikke den lille kvarte literen skal ha så mye betydning men.. Greit åhøre litt forskjellige meninger. Snakket med 3 stk jeg kjenner, de mener alle at jeg bare skal fylle opp full tank. Er vel 60Liters tank jeg har i passaten.. Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2014 PD = Pumpe dyse. Hvis bilen er eldre enn 2008 har du PD motor.CR motor (Common rail, 2008 -->) er veldig ømfintlige for bensin, men tror ikke 3dl skal gjøre noen skade uansett. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TropicX Skrevet Mai 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2014 det er en 08modell, men førstegang regga i 07 Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VIP22 Skrevet Mai 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2014 Gjør nok ingen verdens skade med en så liten mengde verken for common rail eller pumpe dyse. Om du vil ha en placeboeffekt for deg selv kjøper du en boks med protec aqua diesel system cleaner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TropicX Skrevet Mai 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2014 Men bør vel uansett fylle full tank på bilen, og må det evnt gjøres i dag? Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2014 Slutt å bekymre deg, fyll heller full tank med diesel og anse problemet som løst.Bensin i diesel er det eneste som funker i skikkelig polare strøk, og MB har beskrevet en ganske hard innblanding av bensin i dieselen på så nye biler som har CR. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg