Gå til innhold

Trenger hjelp med valg av billig førstegangsbil!

Ranger emnet


WNahas

Anbefalte innlegg

Heisann folk!

 

Jeg er 17 år gammel og skal ha meg en billig bruktbil slik at jeg kan få øvelseskjørt med, men også ha i et par år.

 

 

Jeg sitter akkurat nå med et par alternativer, og venner som sier forskjellig. Her er de:

 

 

1997 mod Opel Corsa 1.2 City
119800km
Årsavgift betalt.
EU godkjent til 06/2015
Reg reim byttet på 110.000km
Pris: 12.000kr evnt bud.

Slitedeler som er byttet i det siste:
-Skiver, klosser, håndbrekk vaier
-Deler av eksos
-Dynamo
-Batteri
-Motor olje og filter
-Bensin filter

 

OBS: KNUST FRONTRUTE, koster ekstra 2000 å få skifta ut.

 

 

En venn sa at denne hadde gått for langt for å være en Opel Corsa? Den ser veldig fin ut på bilder i alle fall. Nesten ikke noe rust.

 

 

 

ELLER

Volkswagen Golf 1.6 100HK COMFORTLINE / EU-OK/BYTTE 1999, 291 600 km, kr 12 500,-

Registerreim og vannpumpe ble byttet på 270K KM. EU-godkjent til november 2014. 3000 kr ekstra på årsavgift.

 

Denne bilen ser ut til å ha litt mer bulker og rust. I tillegg er den i Hønefoss, og jeg må hele veien fra Oslo bare får å teste kjøre.

 

her er linken til den: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47992022

 

 

ELLER

 

 

Neste bil er en 

Volkswagen Polo 1.4 1999, 270 000 km, kr 14 035,-

Link til den:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48046359

 

 

Jeg ser etter en bil som er billig i drift, som jeg kan kjøre med i kanskje 2-3 år til uten å måtte betale så mye for repreasjoner.

 

 

Takk for svar folkens!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

 

Syntes Golf'en ser ut til å være det beste valget :) Da slipper du å tenke mye på service på en stund :)

Er nokk dyrest i drift av de 3 men tipper den er mest bil for pengene ;)

 

Dessuten er den jo ikke strøken. TRO MEG! MYE værre å bulke en strøken bil en en shabby bil. For på førstegangsbil BLIR DET BULKER/RIPER!!!

Den som ikke har skadet si første bil er enten lystløyner eller ha latt være å bruke den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se litt på delepriser også, brukte biler kan plutselig finne på å trenge nytt endeledd, bærearm, bremser osv.

forsikring må du og tenke på, golfen tipper jeg er dyrest der. skall den stå på deg eller foreldrene dine? handla golf 1.8 96mod til jentungen, da forlangte de 16000 i året om bilen sku stå på hu, nå står den på meg og hu kan "låne" den, koster meg 4000 i året med delekasko.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår