Gå til innhold

Mistet tåkelys, grøftelys, høyre bremselys og lys i instrumentpanel samtidig

Ranger emnet


Tommy67

Anbefalte innlegg

Har en Opel Astra G 1.6 2002 med. På Søndag oppdaget jeg at jeg ikke hadde tåkelys bak, ikke grøftelys, bremselys høyre side, lys i vifte og instrumentpanel. Det startet med at jeg gikk tom for strøm. (Tenning og lys stod på litt for lenge). Fikk i gang bilen igjen. Oppdaget da at den ladet alt for mye. Var oppe i over 17, men var ute nå i kveld (Tirsdag) og da ladet den ca 14.2. Kan legge til at jeg brukte høytrykkspyler i motor rommet. Har sjekket alle sikringer, men alle er hele. 

 

Noen flinke mennesker der ute som har noen tips??

 

Hilsen Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den har vært oppe i 17 volt over litt tid så er det sansynligvis noe som er svidd et sted. Vil tippe på at lysbryteren kan ha fått seg en smell. Siden du og mangler bremselys så kan det hende det har skjedd noe med sikringsboksen o.l. Ingen brent lukt inni bilen? Høres ut som dynamoen din bør skiftes ut. Hvis den plutselig lader 17 volt igjen så kan det skje enda verre ting og det kan bli veldig dyrt og f.eks motorstyreenheten tar skade av det. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville starta med å skifte tenningsbryteren. Det er den som fordeler strømmen ut når du skrur på tenninga. Den sitter rett bak tenningslåsen og koster ikke mange kronene. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår