merterje Skrevet Mai 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2014 Jeg har kjøpt en 2008 modell Nissan QASHQAI og den har over 140HK og forhjuldrift. Jeg målte i dag besinforbruket på bykjøring da, og den var 0,95 liter pr mil. Jeg synes det var litt høyt, men vet ikke. Jeg sammenligner med min gamle Mazda 323 1998 modell som tilsvarende brukte 0,75 liter pr mil, men så har da Nissan dobbelt så mange hestekrefter og fler hundre kilo tyngre, så kanskje derfor ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2014 Bensin eller diesel? Hard på gassen? Mye start/stopp?Det har nok sin naturlige forklaring. Ta den ut på landeveien og se hva resultatet blir da :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merterje Skrevet Mai 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2014 bensin ja, er ikke hard på gassen, men bykjøring, så det har vært mye start/stopp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2014 Bykjøring med mye start stopp, og 140hk som drar deg hardt i gang så er ikke 0.95liter på mila feil. Helårsdekk å eller? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet Mai 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2014 Bykjøring/rush var dette godt godkjent mener nå eg:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merterje Skrevet Mai 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2014 bruker sommerdekk, snakket med en med lignendes bil da, og han bruker omtrent like mye bensin på sin bil, så det er sikker helt naturlig det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg