Gå til innhold

Bremseproblem - Umulig å få luften ut.

Ranger emnet


Sydvest

Anbefalte innlegg

Heisann alle her. Trenger virkelig hjelp med hvordan eg skal få ut luften fra bremsene, har vært luft i bremsene over lengre tid, har skiftet bremser og slange både fremme og bak, mot opp begge klippere. Bak skiftet eg first stempel i selyderene og dermed kjøpte helt nye selyderene og trykke På . grunnen til alt var jo en eller annen stopp en plass, bare fremme på høyre side kom det veske ut, stort sett eneste plassen eg klarte og lufte. Høyre fremme kom det så og si ingenting. Bare smått med veske. Begge bremser bak kommer det ikke verken veske eller luft. Har trykk på veske boksen som er plassert fremme på høyre side. Og har prøvd og lurte hovedsiden. Men det er selv der begrenset hvor god trykket får pumpet seg. Opp, har luftet den en god stund og, og tror det kommer litt luft men mest veske fra ovedskruen fremme. Men så snart eg går videre skjer det absolutt ingenting. Med trykk og begge nippler bak open kommer det absolutt ingenting ut.

Forsøkt:

Trykk fremme på tanken, stått over en uke med trykk. Hjemmelaget trykk greier. Lurer på om noe fra biltema hadde vært av større virkning?

Har luftet hoved silynder

Skiftet bremser og slanger fremme og bak

Sugd opp veske fra tanken og tømt nytt nedi i frykt om ( det var i fra min mening veldig grumsete og gammelt)

Har lest og gjort det som kan gjøres av hjemmelufting. Men trenger virkelig noen gode triks og metoder, eventuelle problem under med bremserør. Har stått på bukk, og ingen lekkasje av bremsevæske.

Får ikke pumpet up trykket heller, bare minimalt, det trykket eg kjenner bygge seg opp får eg bare ut om nippet fremme til høyre eller hovedsilynder, extremt lite venstre fremme, men bar er det ikke liv i det heletatt.

Folkens. Trenger hjelp her. Må eg skru opp alt some er av bremserør og blåse igjennom med trykkluft. Altså pistol. For å se om det har leiret seg av det grumset som var i beholderen? Jeg har kommet til eit punkt der problemet kan være enkelt men eg tør ikkje alerede skru alt fra hverandre for ein veit jo aldri kva som som går på igjen etterpå,

Det er en Toyota carina diesel 2liter xl. Sån engelsk produsert type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fremme alt startet, hadde av begge calipperstempler også, men de. Med gris SÅ de gikk in og ut pent. Men så snart de var koblet til og eg skulle presse stempel in, etter å fått trykk på ( bil av selvsagt), men ingen håp. Satt bomb, bare med open nippel gikk stempel inn, (fremme til venstre) som skulle vært enkleste plass å lufte med tanke på avstand fra beholder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skulle bruke cobbergris,var tom. men ble utålmodig, stod i vegen for noe greier. Så eg smurte noe nanotec lubricant, skal ikke ha noe med problemet å gjøre, siden det ikke en gang kommer luft eller veske ut slangen en gang. Men ja, mens eg pumpet opp alt har veske beholderen så og si vært helt til lokk høyden. Grisen var uansett smurt på caliper stempel fremme,

Det kommer trykk på betaler, men det er BARE når eg opner skruen fremme, foran beholderen (hovedselynderen) at trykket på betaler går bort. Bak skjer det ingen verdens ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, dette var nytt for meg. Beinet er ikke abs på denne, glemte alder 93 mod diesel. Men hvordan skal eg lufte med last på bak aksling? Da må jeg eventuelt slippe ned bilen på bokser som kviler på trommene eller under demperene? Kan dette one for luft og veske? Isåfall blir ting vesentlig enklere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste fettet som skal brukes på stempler i bremsesystemer er bremsesylinderfett, det har biltema. Hadde du brukt kobberfett så hadde du kunna kasta kalipperne allerede(evt vaska og bytta tetninger, det fettet du nevner har eg aldri hørt om, men fremdeles tipper eg at det er uheldig for tetningene.

Men fremdeles er nok ikkje dette hovedproblemet ditt.

Lastavhengig ventil skal nok sitte en plass på bakaksel, koblet til hjulopphenget med fjær eller stag.
Disse pleier ikkje å tette heilt, men kan gjøre det tyngre, men fremdeles så har den evt. ikkje noko med bremsene framme å gjere.

Det kjem væske i alle utløpa på hovedsylinderen?
Kjem det væske til kalipper?
Går røra via noen dingser?
Har du prøvd å skru luftenippel heilt ut?|

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har brukt koppergris på calipperstempler før uten problem. Men får vell bare ta det ut igjen og tørke det vekk og smøre med bremseselynder olje, det er fremme eg snakker om at eg brykte koppefet, det kommer veske ut første skrue fra hovedsilynder. Og høyre calipper, og venstre er det veldig lite. Bak er det totalt tett eller noe galt. Det er en 3 faset forbrenning etter det røret som går ifra hovedsilynder, der kommer det veske ut alle sammen, den ene går til venstre calipper. De 2 Andre går ned til en 5-6 rør forgrener. Den er plassert på en utrolig vanskelig plass. Det er antagelig den som skiller de 2 kretsene. Så viss det er disse du tenker på med dingser så er vell svaret ja. Men nesten umulig å vite hvor disse går. Jada, eg har hatt luftenipler helt ute, de bak er helt nye så det skal ikkje være noe med det. Bare for oppklaring så er det trommler bak og klipper fremme. Derfor eg skiller calipperstempler og bremseselynder. Kanskje eg har lagd forvirring :-\ og på venstre side av hovedsilynder får eg ikke opp skruen, veldig onsvak plassering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare jobbe deg utover fra hovedsylinder og se hvor væska stopper å komme ut.
Normalt går ein krets til bakaksel og ein til foraksel, og ein eller to T-stykker, så skjønner ikkje heilt greia di nå.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Får se hvor langt eg kommer med pumping før det stopper, men røra fra den 3 vegs forgrener går til venstre på skrå nedover, til en enda større stjerne formet forgrener, med flere rør som går inn i den, eller u. Den er utrolig vanskelig å komme til. Så, men det ser ut som eg bare blir nødt å skru løs for å komme til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med oljer og petroleumsbasert fett er at O-ringene ikke tåler det. Flere har feilaktig hatt hydraulikkolje i clutch reservoar (noen clutcher skal ha dette) og stått med ubrukelig klutch etter kort tid.

Bruk SIlikonfett, syrefritt fett er vel også nevnt mener jeg, og gjør rent med bremseveske, bremserens eller vann med zalo i. Utmerket til kalipere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår