Gå til innhold

mistet drivkraft a6 4b 1.8tq

Ranger emnet


Antartico

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kort fortalt har jeg nettopp byttet drivknute, montert opp alt, kjøper ut av garasjen, det smeller og jeg mister HELT framdrift. Da var det av med dekket og kan konstatere at aksling sitter fortsatt i knuten og navet rører seg ved å vri akslingen. Det ser snarere ut som at det er på indre knute det har skjedd noe, akslingen går rundt men mansjetten står i ro. Tar jeg ut clutchen med motoren igang å bilen i gir går kassen rundt og fart registreres. Tyder jo på at det er indre del på aksling det er noe galt med. Hva har jeg gjort galt, og hvordan fikser jeg dette? Skrevet via mobil så beklager vist det er mye feil osv. Håper på innspill og at folk har litt tid til og hjelpe en stakkars nordlending i påska! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skiftet du drivknuten?
Antakelig så har du skiftet knuten med aksel på plass, og dunket ut yttre knute, og da dratt akselen ut av låsingen på indre knute.

Er du heldig så kan du montere det sammen uten større skader.

Det er og mulig at selve knuten har delt seg, men det er vel en tripod-knute inne vil eg tru. Er det med kuler, kan kulene ha detti ut, fremdeles mulig å reparere i noen tilfeller uten masse nye deler.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytre knute ble skrudd ut med senter bolten. Og ny hamret på plass, med akslingen på plass ja. Så jeg kommer vel ikke unna det, men bare demontere hele akslingen og titte under mansjetten? Så vist jeg er heldig så slipper jeg å handle nye deler? Tenker jo litt på at det er påske og imorgen er vel siste dagen ting er åpent. Heldigvis kunne snille svigermor låne meg bil!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår